Kent_n Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Hej.. Jag tänkte köpa ny integrerad förstärkare. Har idag Musical Fidelity A3,2 med dito CD med Dynauido Contous 3,4. Låter i och för sig helt ok..men tycker att förstärkaren känns lite tunn. Har lånat hem Avi laboraty Integrade Ampfilter nu under 1 vecka, och det låter kanonbra..Men jag har dessvärre inte lyssnat på Musical Fidelity A5. är det någon som känner till denna Musical Fidelity A5 här på sidan. Kan ni i så fall ge ett omdömme, passar den bra till dynaudio ? Hur bra är den i gemförelse med AVi. tacksam för hjälp Quote
K-man Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Man tycker man lyssnat på mycket prylar...men det finns alltid lika mycket till som man inte har hört eller har en susning om prestandan på... \\K-man Quote
Duck77 Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Hello! Jag har den, och den har kraft så det räcker! En som nog kan svara bättre på det är en kille på Hififorum han har Dynaudio och A5:an http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TO...20&whichpage=18 Mvh Fredde Fisk Quote
The Hulk Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Kolla in Januari numret av HiFimusik, helsida om AVI på sida: 26 Mvh Quote
Kero Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Jag lyssnade på Dynaudio Focus 110 med MF A3.5 hos referenceaudio senast jag var i Stockholm, tyckte den klarade av att driva dom ialla fall utan bekymmer, och Dynaudios stativare brukar inte vara världens mest lättdrivna. Det lät dessutom riktigt bra oxå. Quote
Ledzepp Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 Har själv Dynaudio S3.4 tillsammans med MF A5, och hos mej funkar det riktigt bra ihop. Ojdå, såg att det länkades till mina grejor på hififorum här ovan... Quote
Kent_n Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 Lånade hem MF 5 under några dagar, kanondjud, högtalarna lät kanon..har även köpt ca MF A5.. Quote
Ledzepp Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Ja Contourerna trivs mycket bra med A5 förstärkaren, har inte lyssnat på CD:n i A5 serien men den bör ju låta hygglo Blev det köp av A5:an då? Quote
PLINIUS Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Hej.. Jag tänkte köpa ny integrerad förstärkare. Har idag Musical Fidelity A3,2 med dito CD med Dynauido Contous 3,4. Låter i och för sig helt ok..men tycker att förstärkaren känns lite tunn. Har lånat hem Avi laboraty Integrade Ampfilter nu under 1 vecka, och det låter kanonbra..Men jag har dessvärre inte lyssnat på Musical Fidelity A5. är det någon som känner till denna Musical Fidelity A5 här på sidan. Kan ni i så fall ge ett omdömme, passar den bra till dynaudio ? Hur bra är den i gemförelse med AVi. tacksam för hjälp Hej! Spelar just nu på Dyn. Confidence C4. Hade stora problem med förstärkeriet till dem. Testade Vincents störstra monoblock med klent resultat. De var strömstarka, men inte "snabba" nog. = Ingen eller dålig bas... Jag hade rekommenderat ex. Krell, Burmester, Plinius (som jag använder) till dem. Min erfarenhet är att de inte bara kräver kräm, de kräver snabbhet också av förstärkeriet. Annars kan jag bara gratulera till ditt högtalarval, de kräver en del av kringutrustningen, men vilket ljud... Quote
Ledzepp Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Kablar gör vekligen sitt till med Contourerna också, fick mina nya Synergistic Research idag och det var nästan som att koppla in en sub till S3.4orna! Quote
Kent_n Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 jodå det blev Musical Fidelity integrerad förstärkare A5 samt dito cd spelare, vilket lyft det blev högtalarna lår som helt nya. Efter en vecka investerade jag i nya kablar Eichmann Tech Express. Valde mellan dom och Nordost och föredrog dessa. Håller med Led mkt bättre och stramare bas.. Skall nu börja titta på hörlusförstärkare och hörlurar, gumman gnäller när jag spelar på kvällen. Kom järna med några tipps på bra saker. Quote
Ledzepp Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Då får man grattulera till ett bra köp! Contourerna lär sjunga ljuvligt hemmma hos dej nu.... Quote
Kent_n Posted July 21, 2006 Author Posted July 21, 2006 Har nu bytt mina högtalare mot Dynaudio C2, vilken skillnad....Är det någon som har erfarenhet av A5 till dessa högtalare ? Klarar den av dessa ? Quote
Recommended Posts