Jump to content

Recommended Posts

Posted

Katinka Wilson - One life

stereo SACD / flerkanals SACD / Audio CD

En sak blir tydlig! Hon har en röst som erövrar mitt hjärta. Hon har något i sin sång som är ytterst behagligt. Den är varm och som jag upplever den, avslappnad, samtidigt innerlig. Hennes sätt att sjunga ger mig också en viss asociation till Joni Mitchell. Visst är dom olika varandra på många vis, men här finns en läcker likhet.

Musiken är i grunden lätt jazzig. Men rätt som det är dyker en funk-kompande elgitarr upp i ljudbilden och faktiskt, ett popigt elpiano. Men grunden i musiken finns hela tiden där: en lätttillgänglig jazzpop och en sångerska med mycket känsla i sin röst.

Ljudkvaliteten då: Tänk dig att Katinka kommer in till dig med sina medmusiker och säger: "Hej, jag heter Katinka Wilson. jag undrar om vi får framföra några låtar för dig. Kan vi stå här några meter ifrån? Blir det bra?"

Jag köpte den på High Fidelity Music!

Katinka Wilson sång, gitarr

Janne Pettersson piano, Wurlitzer, accordion

Hasse Larsson akustisk bas, elbas

Kjell Segerbrandt akustiska gitarrer, elgitarrer

Micke Nilsson percussion

Dave Wilczewski tenorsaxofon, sopransaxofon

Inspelning: Jan-Eric Persson

Mixning: Thomas Eberger & Jan-Eric Persson

katinka.jpg

Posted

Köpte den för hmm...ett par år sedan, den snurrar fortfarande med jämna mellanrum i anläggningen. Några riktigt välväxta spår som står ut lite extra.

\\K-man

....hmmm...det får nog bli en sväng på en gång! :)

Posted

Införskaffades för snart precis 2 år sen. Gignos mässa 04 (Hi ENd)

Snurrade en del under det året, men varit stillestånd på den. Lite för mycket klassisk singer-songwriter stil.

Man kanske skall leta fram den igen...

Posted
Lite för mycket klassisk singer-songwriter stil.

ja, lite så, men ändå kommer jag på mig med att nynna ett par av melodierna rätt som det är...någon nerv finns där, och den ger mig mervärde...

\\K-man

Posted

Har ju iofs bytt högtalare sen dess, så man kanske skall ge den EN chans till :cool:

Posted

Då vet man vad man gör imorn, innan det är dags att hämta från dagis :app: