eliot Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 High End 06 - En orgie i tung hifi & hembio står det att läsa på Gignos webbsida Mässan går av stapeln på Lärarhögskolan som ligger centralt på Kungsholmen! Öppettider: Lördag 4/2 10.00 - 18.00 Söndag 5/2 10.00 - 16.00 Entré är 100:- för båda dagarna. Förra året gjorde jag ett Bildreportage och jag tänkte även i år ta med kameran. Jag tänkte att höra vilka som hade tänkt sig att gå på mässan i år och vilken dag? Denna tråden kan användas för att organisera samkörning och/eller fika-träff i anslutning till mässan.... Mvh, Eliot Quote
Jakob_S Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Hejsan! Jag ska dit med min flickvän, kommer dock åka buss dit & tillbaka till Gbg. Är där både lördag & söndag, det vore kul att hälsa på lite medlemmar härifrån då! Mvh, Jakob Quote
Timbre™ Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Det blir förmodligen lördagen för min del och en uppiggande lördagsfika är kanske precis vad som behövs... Suveränt att kameran kommer med eliot... Quote
oLjud Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Hade tänkt att fara, men nu blir det tyvärr inte så, måste jobba istället. Ser fram emot ett bra bildreportage där ifrån iaf, och det tror jag att de blir. Quote
Mattias Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Skulle vilja men lyckades planera bort mig själv just under mässan utan att jag ens visste om det.... Önskar man hade lite bättre koll på datum känner jag :clown: Får ta och kompensera detta på nåt sätt /Mattias Quote
klas Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Jag ska absolut dit. på lördag ska jag kolla in DIF-mot Leksand i Globen och på Söndag HiFi-mässa.... En riktig nöjes-helg med andra ord Quote
Ekman Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Är det någon som ska köra ifrån Göteborg som man kan få åka med kanske?? Quote
Timbre™ Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Är det någon som ska köra ifrån Göteborg som man kan få åka med kanske?? Hifimazdan har rullat vidare och bytts ut mot en dambil så det blir tåget och en hififika på vägen... :cool: Quote
plundin™ Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Här är en till som är uppsatt på jobb den helgen, annars hade jag planerat att ta samma tåg som Timbre.. Sakrans, andra mässan i rad man missar på grund av det där jäkla "arbete"... /ptr Quote
Putte Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Hej Jag tänkte vara där på lördagen. Jag bor ju i Stockholm så några speciella resplaner behövs inte för mig. Det vore kul om några "forumister" kunde träffas där. En och annan fika sitter ju inte ivägen. Putte Quote
Jakob_S Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 Tips för resenärer från Gbg! Säfflebussen fyller 50 år, så det kostar bara 200kr tur & retur! D v s 100kr/resa! Så tar min tjej & jag oss dit, hehe //Jakob Quote
Ekman Posted January 22, 2006 Posted January 22, 2006 ingen hifimazda?? världen blir aldrig den samma igen Är det lätt att ta sig ifrån centralstationen till lärarhögskolan?? Quote
Guest raceman Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Jag skall då dit på lördagen med en kamrat på lördagen. Man har redan gjort en lista över rum jag bara måste se och lyssna i:) Quote
sker Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Är det lätt att ta sig ifrån centralstationen till lärarhögskolan?? Buss 62 går från Tegelbacken som ligger vid Sheraton nära Centralen. Denna buss stannar precis utanför Lärarhögskolan. MVH Quote
PLINIUS Posted January 23, 2006 Posted January 23, 2006 Japp. Jag och en kompis åker upp med bil på lördag, hem igen på kvällen. Det blir till att gå upp tidigt med andra ord... Men det är det värt... Quote
Martin Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Klart man ska dit, båda dagarna! Lärde mig av misstaget förra året att vara där en dag, så nu blir det att köra båda dagarna, första att scanna igenom allt lite snabbt, andra dagen att lyssna mer noga på det som var intressant! Quote
Guest Zalve Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Blir nog flera ovanligheter iår Dels blir det nog lördagen enbart, dels mindre bilder... Quote
Harryup Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Blir nog flera ovanligheter iår Dels blir det nog lördagen enbart, dels mindre bilder... Även om dom blir mindre kanske dom kan bli minst lika många? Quote
Guest Zalve Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Även om dom blir mindre kanske dom kan bli minst lika många? Inte större än 700 pixels, kan jag lova. Sen blir det nog inte lika många heller... Quote
sacdvda Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Jag har bokat in mig på Lördag - Skall bli så jävla kul. Quote
eliot Posted February 2, 2006 Author Posted February 2, 2006 För de som inte upptäckt det så vill jag meddela att det finns en tråd på HiFiForum där Zalve bl.a. lagt upp en bild (nedladdningsbar som PDF ) över utställningslokalerna. Man skall träffas för fika i Cafét kl. 14 på lördagen Jag kommer att vara på mässan båda dagarna och jag har för ändamålet fått låna en digital systemkamera Väl mött, Eliot Quote
Timbre™ Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Har precis fått tillbaka systemkameran i eftermiddag efter en klantighet i november och så här fotosugen har jag inte varit på mycket länge. Kvällsträning med italienskt stativ och tre blixtar satte fart på mässfebern... :clown: Quote
Guest Zalve Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Han han äntligen bytt till Manfrotto ? Quote
Timbre™ Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Ja, det höll inte längre... Italienare kan mer än hifi... Quote
Guest Zalve Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 ...och en del har ju speciellt svårt att hålla sig borta från Italisenska grejer, (vilken modell blev det?) Snackar dina slavar via (E)TTL eller så ? Quote
PLINIUS Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Är det någon som ska köra ifrån Göteborg som man kan få åka med kanske?? Ekman, du hade gärna fått åka upp med oss, men min bil är tyvärr bara tvåsitsig, baksätet är så litet att du fått krypa in och vika dig dubbel för att få plats. (jag skojar inte tyvärr ) Men vi ses kanske däruppe? Quote
Ekman Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Det var ju synd, jag tror tyvärr jag får hoppa över mässan den här gången Quote
Kent_n Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Hej Jag tänkte vara där på lördagen. Jag bor ju i Stockholm så några speciella resplaner behövs inte för mig. Det vore kul om några "forumister" kunde träffas där. En och annan fika sitter ju inte ivägen. Putte Hej.. Jag skall dit, försökt få med min sambo, men hon blev avskräckt för två år sen på sheraton.. Quote
Timbre™ Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 En spännande mässa på många sätt! Vi fikade rejält på morgonkvisten men sen kom ju blixtarna fram och jag hoppas att vi inte störde för mycket... Ett STORT TACK till gurkan! Quote
PLINIUS Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Ja, själv kom jag precis hem efter en LÅÅÅNG dag, stannade långt efter 18.00. Utställarna spelade på och besökarna hade ingen brådska hem. Var bara inne en kort stund och lyssnade på Maxx2 men deras ljudkvalité gick inte att ta miste på, nu förstår jag vad ni menar när ni talar om dem här. Är lovad en demo i Gbg, ser fram emot detta! Annars en mycket trevlig mässa, enligt mig långt trevligare än Malmö-mässan (ingen kritik, bara en känsla) och dessutom mycket fina grejor att se och höra på. Skall bli kul att se vad ni andra tyckte Tyvärr hann vi inte med allt, borde haft en dag till, men men, man får vara nöjd med det man fick Quote
Recommended Posts