Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej jag heter Kent och skulle behöva lite hjälp

jag jar Musical Fidelity integrerade förstärkare A3,2 tillsammans med Dynaudio Contour 3,4, i och för sig nöjd, men tycker att förstärkaren inte riktigt håller måttet.

Tänkte byta upp mig till MF 5 modell för ca: 24000:- men har Läst om AVI som fått otrolig bra press

både i Sverige o utomlans o kostar ungefär lika mycket.

Är det någon som vet eller känner till dessa båda förstärkare och kan ge råd eller åsikt om hur dom passar Dynaudio och fördelar eventuella nackdelar.

Posted

Tycker du är rätt ute med Musical Fidelity. Hörde nya Focus stativarna från Dynaudio med Musical Fidelity 3.5 förra veckan och det lät som en väldigt bra matchning.

Posted

Lyssnade på MF med dynaudio stativare på reference audio i stockholm. Jämförde då denna med Krell 400xi och föredrog klart MF. Den var roligare att lyssna på :app:

Sedan känner jag en kille som haft just den avi modellen du suktar efter, han kan inte förstå att pressen hyllar den stärkaren. Hos honom funkade det inte. Nu har han en logos som han anser är sjukt mycket bättre (kostar iofs nästan dubbelt så mycket).

Posted

Jeg kjøpte AVI labaratory integrated og AVI laboratory cd-player i høst, og dette ble solgt kun kort tid etter. Masse krefter, men totalt umusikalske. Musikken fenget meg ikke lenger. Mulig det var en dårlig match med mine patos symphonic II. Jeg ble ihvertfall meget skuffet.

Posted
Jeg kjøpte AVI labaratory integrated og AVI laboratory cd-player i høst, og dette ble solgt kun kort tid etter. Masse krefter, men totalt umusikalske. Musikken fenget meg ikke lenger. Mulig det var en dårlig match med mine patos symphonic II. Jeg ble ihvertfall meget skuffet.

Vad har/hade du för högtalare till AVI ?

Posted
Hadde Patos symphonic II.

http://www.patos.no/p%20symphonic.htm

Verkar vara en mkt bra högtalare, håller med dig lite om AVI, har haft den hemma nu under 1 vecka. Låter otroligt rent, har svårt att tänka mig att någon förstärkare kan låta renare, bra i basen o diskant...MEN

det är något som saknas..låter inte musikaliskt..vill ha mer..svårt att sätta fingret på...men nja...

Posted
Verkar vara en mkt bra högtalare, håller med dig lite om AVI, har haft den hemma nu under 1 vecka. Låter otroligt rent, har svårt att tänka mig att någon förstärkare kan låta renare, bra i basen o diskant...MEN

det är något som saknas..låter inte musikaliskt..vill ha mer..svårt att sätta fingret på...men nja...

Akkurat slik jeg også opplevde det. Alt var på plass, men "it didnt boogie". Jeg har prøvd en del forsterkere det siste året og primare er faktisk det som har imponert meg mest. Det jeg har hatt hjemme er:

Hegel :dead:

Opera Consonance ref 150 :(

Audio Analogue Maestro settanta :)

AVI laboratory :(

Primare I30 :mm::mm::mm:

Ellers må nevnes:

Doxa 140 :mm:

Metaxas :mm: (Kun 40 watt, men denne er fantastisk imponerende)

Posted
Akkurat slik jeg også opplevde det. Alt var på plass, men "it didnt boogie". Jeg har prøvd en del forsterkere det siste året og primare er faktisk det som har imponert meg mest. Det jeg har hatt hjemme er:

Hegel :dead:

Opera Consonance ref 150 :(

Audio Analogue Maestro settanta :)

AVI laboratory :(

Primare I30 :mm::mm::mm:

Ellers må nevnes:

Doxa 140 :mm:

Metaxas :mm: (Kun 40 watt, men denne er fantastisk imponerende)

Skall lämna tillbaka AVI idag till butiken..Har inte haft en tanke på Primare 130 tidigare,

men skall naturligtvis lyssna på den,verkar vara kanonförstärkare..Tack för tippset..

har du någon erfarenhet av Musical Fidelity ?

Lyssnade på MF med dynaudio stativare på reference audio i stockholm. Jämförde då denna med Krell 400xi och föredrog klart MF. Den var roligare att lyssna på :app:

Sedan känner jag en kille som haft just den avi modellen du suktar efter, han kan inte förstå att pressen hyllar den stärkaren. Hos honom funkade det inte. Nu har han en logos som han anser är sjukt mycket bättre (kostar iofs nästan dubbelt så mycket).

Vet du vilka högtalare han hade till AVI.

Min uppfattning om AVI.n kan du läsa på sidan.

Vet du hur mkt han fick betala för Logos ?