Jump to content

Recommended Posts

Guest patrikcaesar
Posted

Jag försöker att få ut vårat intresse i andra tidningsforum än just High Fidelity osv.

Fick Sydsvenskan att intressera sig för våran hobby, vilket resulterat i ett JÄTTEREPORTAGE!

Hoppas nu att butikerna kan ta vara på det här och ta väl hand om de nya kunder som eventuellt kan intressera sig för vår hobby.

Jag är intresserad av att sprida vårt "evangelium" det tjänar alla på, dock mest butikerna om de nu kan ta vara på intresset.

Som ni kanske vet importerar jag något av det bästa jag hört i högtalarväg http://www.vividaudio.com

Acapella är dock ett snäpp bättre, men kostar dock 100 000:- mer för instegs modellen :evil: http://www.acapella.de

Instegsmodellen inom Vivid kostar endast 55 000:- för V1.

Det där introductionserbjudandet jag gick ut med, nappade tydligen bara en kille på. Han var smart och kollade priserna i England. :cool:

http://www.rowlesmusic.co.uk/vivid-audio-l...udioprices.html

Han köpte ett par K1 med C1 center till intropriset, lucky guy! :D Nu låter det vansinnigt bra hos honom, Eliot var där och den mannen brukar inte berömma anläggningar, men han var positivt inställd och det lustiga var att han "trollade" lite! :D

Skitkul, fick ens kunskaper att uppdateras. Kom ihåg grejor man sett och lärt sig av Rene och Alexander.

Vi hade en trevlig dag och Sven visade att han kan väldigt mycket, han var ödmjuk som en annan har svårt med. ;)

Vivid och Ferguson Hill kommer att figurera i pressen. Residence och Gadget kommer att skriva mm.

Posted

De som har tillgång till tidningen kan ju kommentera ;)

Jag har själv inte tillgång till tidningen men det är i lördagsbilagan som man har hemmahos reportage hos tre "Audiofiler" i Malmö. Dessa har vitt skilda anläggningar och en av dom har ett par Vivid Audio K1 med center C1 som han fick förmånligt till introduktionspris! När jag var nere i Malmö lyssnade jag på denna anläggningen som bestod av elektronik från Theta (Dreadnaught + Casablanca + Compli) och det lät mycket bra och han hade lyckats förena hemmabio med stereoljud på ett föredömligt sätt.

Man gör också ett besök hos vår vän lala och som berättats på annat ställe på Euphonia så består hans anläggning av Quad ESL 989, Wadia 861 SE , Pass Labs X1 försteg, samt XA100 slutsteg att driva 989 orna och om jag inte missförstod det så har den tredje en kombination av rör (TubeTechnologies) och transistorelektronik (Sphinx).....

Mvh,

Eliot

Posted

För en gång skull så står där något vettigt i Sydsvenskan !! :)

Skämt åå sidor, det är fruktansvärt skoj att något sådan här görs av en dagstidning.

Iofs så hade de ej gjort det om nu inte Patrik hade legat på dem, det tackar jag dig för..

Guest patrikcaesar
Posted

Det är kul att vårt intresse kan nå en stor grupp läsare, annars skrivs det i tidningar som i stort sett bara vi "insatta" läser.

Kul reportage, med "glimten i ögat" ;)

Ni som läst reportaget kan väl säga vad ni tycker.

MVH

Patrik

Reportaget blev till genom att det finns vakna reportrar, som gärna ser till att skriva om företelser som inte är speciellt vanliga.

Vi är ju en speciell grupp människor. ;)