Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har skaffat mig ett par av den här lilla högtalaren som jag ska ha i ett rum på 12 m2. Håller på och kollar runt vad jag ska skaffa för förstärkare till dom. Är det någon här som har något tips och erfarenhet om vad som kan fungera bra ?

Känns som att något med ganska neutral karaktär och hyffsat med effekt och strömstyrka skulle passa bra, vad tror ni ?

Posted

Hififorum.nu var helt klart forumet för den här frågan. Här och på faktiskt.se har det inte kommit några tips alls, för billiga saker antar jag. ;)

Posted

Du ska ju ha en Roksan förstärkare.Klockrent!Sen rekommenderar jag ju alltid Pathos och varför inte en ClassicOne

;) Då är du tillbaka där du startade.Cirkeln är sluten s.a.s.Men jag vet inte hur svårdrivna dina Dynaudio är,kanske ingen av mina alternativ räcker.

Har du kollat in Marantz förstärkare?Dom har ju ett antal tweakade specialversioner utav deras standardförstärkeri.Kanske något att kolla in?

Nad kanske.Deras integrerade S300 verkar ju vara ett seriöst bygge.

Rör kanske.PrimaLuna?

/new order

Posted

Har haft a42:an förr och då hade jag den tillsammans med arcam a80. Lät underbart! Provade med ett par andra förstärkare och måste säga att det även lät bra med HK 670...

Posted
Hififorum.nu var helt klart forumet för den här frågan. Här och på faktiskt.se har det inte kommit några tips alls, för billiga saker antar jag. ;)

Tror inte det.Hififorum har en klart större medlemskrets.Där har du förklaringen.

Dessutom är det väldigt svårt att ge råd,smaken är ju så olika.

Varför inte kolla upp Unisons Researchs Unico förstärkare också?Du har väl varit inne på Unicos lite större grejor tidigare om jag inte minns fel.Unico SE är ju hyllad av Stereophile,så det kan ju vara ett klart intressant alternativ.

/new order

Posted

Hehe.. sedär, med lite provokation kom det plötsligt lite tips ! :D

Dessutom är det väldigt svårt att ge råd,smaken är ju så olika.

Ehh.. euphoniaaudioforum, avd hifi... inget illa ment men vad är den till för om inte råd och tips ?

Budgeten för den här anläggingen sjönk kraftigt i helg då anläggningen gått från att vara tänkt till huvudanläggning för musik till en extra anläggning för musik och bakgrundsmusik vid surfande på nätet och annat data jobb. Nedgradering av högtalare verkar ha gjort susen för hifi sjukan, nu känns det som att musiken äntligen ska få vara i centrum igen, hifi vill jag helst bara glömma.

Har idag gjort muntlig affär per telefon på en begad Rega Mira 3, blir nog en fint tillskott till den här anläggningen med 42:erna. Tack för tipsen ändå.

Posted
Ehh.. euphoniaaudioforum, avd hifi... inget illa ment men vad är den till för om inte råd och tips ?

Jag säger som Balou..En björntjänst gör ju ingen glad! :)

Den lilla Regan hade jag hemma när jag väntade på förstärkeri till mina högtalare.Det var en trevlig bekantskap,ingen fjärr var det däremot.Kom inte på förrän den sista dagen som jag hade den hemma att fjärren till min dåvarande Linn Genki cd-spelare fungerade utmärkt på Regans volym oxå :black: