Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har funderingar på att köpa ett försteg vid namn Meixing MingDa MC-2A3 (se länk nedan).

http://www.ornec.com/product/EU/100299

Därför skulle jag vilja ha lite info om byggkvalitet och almäna omdömmen om Meixing.

Om det är någon som har lite omdömmen om ornec som säljare så vore det inte fel att höra.

Hur stor tullavgift tillkommer?

Posted

Räkna så här (pris + fraktpris) x (moms + tull)

Så för den där skulle det kosta (749 + 146) x (1.25 + 1.05) .. (tullen är halvt uppskattad, man vet aldrig vad dom tar riktigt :P)

895x 1.3 = 1163,5€ hemma vid dörren.

Posted

Rykten ska man ALDRIG lite på men jag har hört att kvallisorten är lite sådär

Posted

Jo beg vore ju na. Dock har jag inte hittat nått. Oftast är det för dyra prylar, som student måste man ha ett pristak.

Funderar lite på att handla ett från Harmony Design. Men det samma visa där med, har aldrig hört nått annat än hörlursförstärkarna som de har.

Posted

sorry ekman att jag inte svarat tidigare, såg inte ut som det kommit nån kommentar sen sist

försteget får kosta upp till 15 000. helst lite mindre

ljudkaraktär vet jag inte riktigt mer än att det ska va bra dynamik, så bra ljudbild man kan få för pengarna när det gäller 3D och detaljer. ljuden ska ha sin plats och inte flära (driva) runt som det gör nu.

testade en arcam fmj c30, detta var en skön upplevelse för basen var så detaljerad och ett sådant driv. ljudbilden kunde vart bättre men bra ändå, men det bästa var ändå de lägre frekvenserna. hade en rotel ra-1062 hemma samtidigt den hade inte en suck, även om jag bi-amba med den som förstärkare och mitt rotel till högtlarna så var arcamen mycke bättre fastän att jag inte bi-amba med den.

därav är jag sugen på nått försteg med bra strömförsörjning ty detta har gett bra resultat innan. ett annat kriterie är att jag ska kunna bi-ampa.

försteget behöver inte va ett rörförsteg, men det gör inget om det är det eller har denna karaktär.

anläggningen som ska användas består av:

signal källa: arcam cd82

två slutsteg: rotel rb-870bx och nikko alpha III

högtalare: XTZ 99 w2mt

snart kanske jag ska provlyssna primaluna prologue three, får se hur den är.

hoppas detta kan vara till hjälp. rätt många som tittat in i tråden utan att skriva na, får se om det ändrar sig