Educk Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Hej! Jag har funderingar på att köpa ett försteg vid namn Meixing MingDa MC-2A3 (se länk nedan). http://www.ornec.com/product/EU/100299 Därför skulle jag vilja ha lite info om byggkvalitet och almäna omdömmen om Meixing. Om det är någon som har lite omdömmen om ornec som säljare så vore det inte fel att höra. Hur stor tullavgift tillkommer? Quote
Martin Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Räkna så här (pris + fraktpris) x (moms + tull) Så för den där skulle det kosta (749 + 146) x (1.25 + 1.05) .. (tullen är halvt uppskattad, man vet aldrig vad dom tar riktigt :P) 895x 1.3 = 1163,5€ hemma vid dörren. Quote
Guest johan Posted January 18, 2006 Posted January 18, 2006 Rykten ska man ALDRIG lite på men jag har hört att kvallisorten är lite sådär Quote
Ekman Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 För de pengarna får du ju ett riktigt bra försteg här hemma på begmarknaden istället. Skit i Kina =) Quote
Educk Posted January 19, 2006 Author Posted January 19, 2006 Jo beg vore ju na. Dock har jag inte hittat nått. Oftast är det för dyra prylar, som student måste man ha ett pristak. Funderar lite på att handla ett från Harmony Design. Men det samma visa där med, har aldrig hört nått annat än hörlursförstärkarna som de har. Quote
Ekman Posted January 19, 2006 Posted January 19, 2006 Vad har du tänkt dig för pristak? vad ska försteget spela ihop med? vad vill du ha för ljudkaraktär? Quote
Educk Posted January 22, 2006 Author Posted January 22, 2006 sorry ekman att jag inte svarat tidigare, såg inte ut som det kommit nån kommentar sen sist försteget får kosta upp till 15 000. helst lite mindre ljudkaraktär vet jag inte riktigt mer än att det ska va bra dynamik, så bra ljudbild man kan få för pengarna när det gäller 3D och detaljer. ljuden ska ha sin plats och inte flära (driva) runt som det gör nu. testade en arcam fmj c30, detta var en skön upplevelse för basen var så detaljerad och ett sådant driv. ljudbilden kunde vart bättre men bra ändå, men det bästa var ändå de lägre frekvenserna. hade en rotel ra-1062 hemma samtidigt den hade inte en suck, även om jag bi-amba med den som förstärkare och mitt rotel till högtlarna så var arcamen mycke bättre fastän att jag inte bi-amba med den. därav är jag sugen på nått försteg med bra strömförsörjning ty detta har gett bra resultat innan. ett annat kriterie är att jag ska kunna bi-ampa. försteget behöver inte va ett rörförsteg, men det gör inget om det är det eller har denna karaktär. anläggningen som ska användas består av: signal källa: arcam cd82 två slutsteg: rotel rb-870bx och nikko alpha III högtalare: XTZ 99 w2mt snart kanske jag ska provlyssna primaluna prologue three, får se hur den är. hoppas detta kan vara till hjälp. rätt många som tittat in i tråden utan att skriva na, får se om det ändrar sig Quote
RODA Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Hej Jeg har et Ming-Da MC-7R forsteg. Er meget imponert over byggekvaliteten, og synes den lydmessig også gjør en god jobb! Link til innmaten i min preamp: MING DA MC-7R Quote
Recommended Posts