Jump to content

Recommended Posts

Posted

En vokalist med ett eget sätt, en singer songwriter som serverar vokal r&b, gospel och jazz. På Allmusic skriver de att viss likhet finns med Oleta Adams och Jill Scott, själv måste jag säga att jag inte kan likna detta med något jag tidigare hört.

Har äran att presentera Lizz Wright

img.jpg

http://www.lizzwright.net

År 2000 debuterade hon med en vokal kvartett "In the Spirit" som snabbt blev känd som största gruppen i hemstaden Atlanta.

/Mattias

Posted

Egentligen är hon inte så ny, för hon har redan två skivor på sitt samvete. Båda på Verve dessutom vilket borgar för någon slags trygghet ;)

/Mattias

Posted

Som drbob nämde är detta hennes senaste skiva och den kom -05. Skivan ligger som nämts tidigare på Verve med tillägget forecast. Antar att det är någon del av Verve som man tar in nya artister. Hittar mest nya namn på Verve forecast hemsida

bad19ac740514313913bc99df91a69ef.jpg

Lizz Wright - Dreaming wide awake

Musik och text är av blandad karraktär på skivan. Majoriteten av låtarna är skapade av andra musiker, Joe Henry, Neil Young för att nämna några. Lizz har skapat/varit delaktig i tre av låtarna.

/Mattias :)