Mattias Posted January 11, 2006 Posted January 11, 2006 En vokalist med ett eget sätt, en singer songwriter som serverar vokal r&b, gospel och jazz. På Allmusic skriver de att viss likhet finns med Oleta Adams och Jill Scott, själv måste jag säga att jag inte kan likna detta med något jag tidigare hört. Har äran att presentera Lizz Wright http://www.lizzwright.net År 2000 debuterade hon med en vokal kvartett "In the Spirit" som snabbt blev känd som största gruppen i hemstaden Atlanta. /Mattias Quote
Mattias Posted January 11, 2006 Author Posted January 11, 2006 Egentligen är hon inte så ny, för hon har redan två skivor på sitt samvete. Båda på Verve dessutom vilket borgar för någon slags trygghet /Mattias Quote
Lasse Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Jag kan varmt rekomendera henne andra skiva Dreaming wide awake Quote
Mattias Posted January 12, 2006 Author Posted January 12, 2006 Det kan jag förstå drbob, och det är precis den skivan jag tänkte vi skulle kika på lite mer /Mattias Quote
Mattias Posted January 12, 2006 Author Posted January 12, 2006 Som drbob nämde är detta hennes senaste skiva och den kom -05. Skivan ligger som nämts tidigare på Verve med tillägget forecast. Antar att det är någon del av Verve som man tar in nya artister. Hittar mest nya namn på Verve forecast hemsida Lizz Wright - Dreaming wide awake Musik och text är av blandad karraktär på skivan. Majoriteten av låtarna är skapade av andra musiker, Joe Henry, Neil Young för att nämna några. Lizz har skapat/varit delaktig i tre av låtarna. /Mattias Quote
Timbre™ Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 Det dyker ju hela tiden upp nya unga förmågor på soul- & jazzscenen... Det här verkar vara en spännande dam som är mitt uppe i ett stilbyte. Quote
Recommended Posts