Jump to content

Recommended Posts

Posted

Peter Green, Eric Clapton, John Taylor, John Lee Hooker, Steve Miller, Mick Fleetwood, John McVie, Mick Taylor, Billy F. Gibbons, Otis Rush, Billy Preston, Jeff Healey, Gary Moore, Steve Cropper m.fl.

Ja, är man engelsman och spelar blues sedan sextiotalet, och dessutom med stor framgång, så bidrar ju det till en och annan vänskapsförbindelse med andra stora musiker. Men detta att samla ihopp hela gänget i en inspelningsstudio skapar ju ingen självklar succé. Snarare är risken stor att det bara blir en... patetisk kalkonskiva. Men jag tycker inte den känslan uppstår. Här finns istället en fantastisk samling av, i dag mycket erfarna musiker. Istället är detta en mycket givande blues-CD! Ljudet är dessutom öppet och detaljrikt. Själv gillar jag en djup och samtidigt ofärgad basinformation...ockej en elbas genom en förstärkare är sällan ofärgad, men jag tycker att hela frekvensområdet har en fin balans. Svårt att förklara det här, märker jag.

Mr. Hoffman har en specialbyggd A/D omvandlare som verkar fungera utmärkt. Han använder dessutom en särskild, rördriven bandspelare som gör ljudet extra rättvisa.

Musiken är riktigt bra och alla inbjudna supermusiker visar att dom vet hur dom ska handskas med blues.

Var köpte jag CD'n?

Jag fortsätter att göra reklam för samma webbutik som jag visat på tidigare. Den är rätt nystartad och värd lite uppmärksamhet.

High Fidelity Music

mayall.jpg