Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej mina forumsvänner :)

Jag har fått erbjudande om att få köpa en Meridian 508.20 CD spelare i bra skick. Den har ju några år på nacken men gör jag ett bra köp? Är 8000,- rimligt eller för mycket (säljaren ville ha 10000 från början)?

Fjärr och spelare i sig ska vara i fint skick enligt säljaren (Bilden ser ut att säga detsamma).

Vad tror ni? Ska jag slå till? Eller avvakta? Någon som lyssnat till den? Fördelar/nackdelar? Den ska få arbeta ihop med min integrerade CHORD förstärkare.

Säljaren bor ju inte nära mig så jag kan inte se den innan köp.

Nu behöver jag hjälp! Så snälla hjälp mig!!! :)

Med vänlig hälsning

Johan Linnarsson

Posted

Det låter väl som ett rimligt pris, jag har testat den lite billigare 507an hemma och den spelade riktigt fint. Det enda som inte är så kul är fjärren till dessa modeller och att spelarna känns lite plastiga.

Posted

Jag tycker inte att det är ett rimligt pris. Efter denna modell har det funnits en 508.24 och en 588. Nu är sistnämnda ersatt med G08 som du säkert vet. Jag skulle ge mig ut på Audiogon och leta efter en beggad 588 för ett lite högre pris än den 508.20 som du nu suktar efter.

Posted

Två olika åsikter.... Tack :)

Mina planer är att lägga krutet på vinylspelare då jag spelar mest på det mediet. CD spelaren har ju några år på nacken... Tänker inte förhasta mig... Avvaktar på fler erfarenheter. Sen är det ju detta med priset.. Vill ju inte betala överpris.

Tack ni som skrivit och kom gärna med mer erfarenheter kring denna spelare. :)

Posted

:) Även om jag gillar Meridian och äger en 568 och en cd-transport så tycker jag nog också att en nyare modell vore att föredraga.

Däremot bör inte ljudet vara några problem om ett lugnt och lite tillbakalutat ljud passar i den övriga anläggningen.

Posted

Tack för Era synpunkter. Som ni säger är det en gammal modell och jag tror priset motiverar för den åldern. Jag väljer att avvakta och spana in marknaden ytterligare ett tag framöver :)

Tack återigen för synpunkter och hjälp!