Hasse Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Är speciellt intresserad av deras klassiska sortiment. Hur står sig dessa inspelningarna mot andra "audiofil-bolag", exempelvis Reference Recordings När jag tittar närmare ser jag att dom verkar satsa helt på multi-channel surround!? Quote
Haydn Posted December 29, 2005 Posted December 29, 2005 Hej! Jag kan bara uttala mig om Beethovens 9:onde (SACD) från TELARC, dock endast hört CD-spåret. Förväntningarna var riktigt höga, men jag blev väldigt besviken. Vet inte vad de har gjort? Allt kändes "dovt" och långt borta. Jag väntade in körerna och hoppades, men icke I Jul har jag lyssnat på Cantate Domino (Proprius) och tycker att körerna där låter mycket trevligare (Ibland tror jag att jag har Marianne Mellnäs och Oscar´s Motet i knät , innan jag inser att det är chokladenkartongen och konjaksflaskan ) Jag har även hört TELARC´S samlings CD lite kort och allt verkar överlag bättre där. Kanske är det så att SACD-spåret är bättre! Jag har dock för mig att just Beethovens 9:a från TELARC har varit uppe för diskussion tidigare utan några vidare vitsord. Jag är ny i gemet, men det klassiska jag har hört från ECM tycker jag är trevligt inspelat! Gott nytt år önskar Wilhelm Quote
Recommended Posts