Guest raceman Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Hejsan! Jag såg den fina tråd om upppackning av denna bronze färgade högtalare och sub för en liten tid sedan! Nu undrar jag om det finns någonstans där man kan se och gärna lyssna på dessa skapelser? Blev det några lyssnings intryck i samband med uppackningen? Hur trögdrivna är dessa burkar igentligen? Quote
Timbre™ Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Blev det några lyssnings intryck i samband med uppackningen? Hur trögdrivna är dessa burkar igentligen? Vi hann tyvärr aldrig lyssna på just den Kharmaupplagan men det finns ett par i hemmiljö (även de i Bronze) som jag bara väntar på att få ta del av... Känsligheten är annars 89dB/W/m så man behöver nog inga monsterslutsteg. Quote
MartinH Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Jag kan nu meddela att Mikael som tar in Kharma i Sverige nu har flyttat till ett hus med stort lyssningsrum, så nu står de uppstälda tillsammans med subben, dessa drivs idag av 2 st ARC VTM200 monoblock och det fungerar riktigt bra !! Men jag har kört Kharma 3.1 på ganska modesta förstärkare, visst får man inte järnkontrollen i basen, men det går med en 55 watts rörförstärkare också. Lyssning sker idag i Stockholm. Mvh, Martin Quote
MartinH Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Och du är hjärtligt vällkommen upp till Stockholm igen Timbre så ska vi ta en lyssning på båda rejält !!! Mvh, Martin Quote
Timbre™ Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Tackar och bugar. Vi får slita med K-man... Quote
K-man Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Behöver inte slita så hårt...jag är ganska lättövertalad i detta fall! \\K-man Quote
Recommended Posts