Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stillpoints anses vara det absolut bästa inom vibrationsdämpande fötter i världen.

Produkterna är grymt effektiva under rör elektronik och cdspelare av alla det slag, spelar ingen roll om det är tunga Wadia spelare eller rör monoblock av tyngre klass, det blir klart bättre !!

Missa inte Quality Audios rum på Stockholms mässan i feburari där vi kommer ha en anläggning uppställd på deras nya bänk ESS, nog bland det läckraste som finns inom hifibänkar.

Testerna nedan ger en bra förklaring av Stillpoints fot och dess egenskaper.

lg_Risers.jpg

Mer info :

Stillpoints Hemsida

Mail till ÅF i Stockholm

Telefon till importören Schedvin Trading : 070-7585840

Posted

Det beror på....

Man kan ju köpa Stillpoints enbart, eller med raisers, eller med raisers och inverted raisers.

Men jag rekommenderar att minimum köra med raisers och då blir priserna enl följande.

3 st = 4295:-

4 st = 5595:-

Men värt varenda krona !! ;)

Mvh, Martin

Posted

Jag köpte tre stillpoints och får väl ge dig rätt...

Dom sved att köpa, är ju inte så billiga, men dom står ändå inte högst på listan över ångrade hifiköp.

Jag satte dom under min rörförstärkare, även om jag tror att de gör bäst nytta under CD etc. Ljudet förbättrades: Klarare, snabbare, tydligare, mera sammanhållet, distinktare i karaktären, större klangrikedom, och aningen "slankare". Min normalt lite fluffiga och egensinniga bas tog ett steg tillbaka till förmån för högre register. Skönt att det blev avklarat.

Jag tycker att dom tillför en kvalitet och är värda att prövas.