MartinH Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Stillpoints anses vara det absolut bästa inom vibrationsdämpande fötter i världen. Produkterna är grymt effektiva under rör elektronik och cdspelare av alla det slag, spelar ingen roll om det är tunga Wadia spelare eller rör monoblock av tyngre klass, det blir klart bättre !! Missa inte Quality Audios rum på Stockholms mässan i feburari där vi kommer ha en anläggning uppställd på deras nya bänk ESS, nog bland det läckraste som finns inom hifibänkar. Testerna nedan ger en bra förklaring av Stillpoints fot och dess egenskaper. Test av Stillpoints Fötter i enjouythemusic.com Test i hifi+ ( pdf ) Mer info : Stillpoints Hemsida Mail till ÅF i Stockholm Telefon till importören Schedvin Trading : 070-7585840 Quote
Neon Park Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Vad ligger priserna på för 3 och 4-pack? Mvh Quote
MartinH Posted December 17, 2005 Author Posted December 17, 2005 Det beror på.... Man kan ju köpa Stillpoints enbart, eller med raisers, eller med raisers och inverted raisers. Men jag rekommenderar att minimum köra med raisers och då blir priserna enl följande. 3 st = 4295:- 4 st = 5595:- Men värt varenda krona !! Mvh, Martin Quote
DrKlang Posted December 20, 2005 Posted December 20, 2005 Jag köpte tre stillpoints och får väl ge dig rätt... Dom sved att köpa, är ju inte så billiga, men dom står ändå inte högst på listan över ångrade hifiköp. Jag satte dom under min rörförstärkare, även om jag tror att de gör bäst nytta under CD etc. Ljudet förbättrades: Klarare, snabbare, tydligare, mera sammanhållet, distinktare i karaktären, större klangrikedom, och aningen "slankare". Min normalt lite fluffiga och egensinniga bas tog ett steg tillbaka till förmån för högre register. Skönt att det blev avklarat. Jag tycker att dom tillför en kvalitet och är värda att prövas. Quote
MartinH Posted December 20, 2005 Author Posted December 20, 2005 Trevligt att du fick bra resultat med dina Stillpoints !! Mvh, Martin Quote
Recommended Posts