friljud Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 The Cathedral of Saint Paul heter inspelningsplatsen, belägen någonstans i Minnesota. Jag vet inte mycket om den, kanske någon av er vet mer? Men DU, vilken akustik! Jag rekomenderar den här CD'n för det stillsamma och samtidigt mäktiga känsloläget i musiken. Inspelningen i sig är kanon, tycker jag. Har någon av er andra egna erfarenheter? Om inte, kan ni köpa den på hifimusic.se eller Reference Recordings egen webshop. Sir John Tavener: Ikon of Eros (Reference Recordings) Minnesota Orchestra & Minnesota Chorale Paul Goodwin, Dirigent Jorja Fleezanis, Violin Patricia Rozario, Sopran Tim Krol, Bariton Quote
Mattias Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Reference Recordings RR-102 HDCD. Bild från http://www.referencerecordings.com Verkar vara en spännande skiva och själv har jag inte en enda Reference recordings skiva än Kanske dax att skaffa Läste att detta är första inspelningen som genomförts av verket Ikon of Eros. Utdrag av andra recensioner. /Mattias Quote
Recommended Posts