FFrrEEddRRiiKK Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Har någon lyssnat på dessa golvare för 12.000:-? Har haft ett par QUBE hemma nu som skall vara som surroundare, men haft dem fram i stereolyssning under tiden, och är förvånad över hur bra dessa högtalare är, även på akustisk musik. Har innan haft ett par B&W 805S, och visst saknas det saker, inte minst ur perspektivhänseende och framförallt mellanregister. Men för det priset ett par QUBE kostar så; 3.000:-. Så i och med detta blev jag ju lite nyfiken på top-of-the-line modellen i denna range. Tacksam för åsikter! /Fredrik Quote
Georg Posted December 10, 2005 Posted December 10, 2005 Jag har inte lyssnat på golvmodellen men jag använder en v2 center i mitt hemmabiosystem tillsammans med QRS saturnus som huvudhögtalare och detta fungerar bra! Quote
Bravo Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Har lyssnat kort på dem, hyggliga högtalare värda att lyssna på. Allt skall ju passa ihop med det övriga man har, inklusive rum. Quote
Recommended Posts