Vogue Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Jeg har just fået en tip på et tweak til luft-tangential tonarme. Jeg har en Forsell tangential tonarm från de førsta årgange af Forsells produktion. Tweaket er en luftspole ... der luftslangen vikles rundt som en spole .. ca. 1 m. slange, og spolens diameter skal være ca. 6-7 cm. Denne luftspole giver et mere jämt lufttryk, och eliminerer således en del af de variationer i trykket som pumpen genererer. Jeg har anvendt detta tveak på min skivspelare och det giver en bedre definition i basregionen, och et bedre stereoperspektiv (dybde/bredde/højde) samt et mere stabilt og veldefineret ljudbillede. Det er jo en gratis tweak ... 50 DKK ... Vogue Quote
HenrikL Posted December 7, 2005 Posted December 7, 2005 Det är samma system som man har i hydral system, dessa "spolar" tar upp tryckstötar som blir i systemet. Tex i J 35 Draken har man ackumalatorer som tar upp stötarna men i J 37 Viggen är dessa ersatta med såna här spolar som återfinns lite överallt i hydralsystemet. Inget hokuspokus alls. Quote
Vogue Posted December 9, 2005 Author Posted December 9, 2005 Det är samma system som man har i hydral system, dessa "spolar" tar upp tryckstötar som blir i systemet. Tex i J 35 Draken har man ackumalatorer som tar upp stötarna men i J 37 Viggen är dessa ersatta med såna här spolar som återfinns lite överallt i hydralsystemet. Inget hokuspokus alls. <{POST_SNAPBACK}> Men en bra ide om man har en luft-tonarm ... Tweaks til under 50 kroner fins der ikke så mange af. Vogue Quote
Recommended Posts