Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Vem eller vilka säljer Quad i Västsverige?

Jag har läst så mycket om denna tillverkare att nu är det dags att själv lyssna och skapa sig en uppfattning. Verkar vara ett märke (importör?) med juste prispolitik i Sverige om man jämför med t ex Storbrittanien. Jag har tänkt att lyssna i första hand på CD-P2, 99 och 12L.

Vilka kablar brukar fungera bäst med Quad? Har de några egna?

Någon som har synpunkter om kombinationen ovan ( :) eller :( ) ?

Mvh JockeB

Posted

Det går utmärkt att köpa Quad på Radiolagret i Göteborg. Jag skaffade där en 33/303 kombo 1969 och var inne på återbesök härom dagen. Bröderna har öppet även om dom numera turas om att arbeta i butiken. Ryktena går om ett avslut men det kan ta sin tid. Butikslokalen ska säljas o.s.v. men ev. garanti står ju generalagenten för så risken att få problem torde vara minimal. ;):)

Posted
Det går utmärkt att köpa Quad på Radiolagret i Göteborg. Jag skaffade där en 33/303 kombo 1969 och var inne på återbesök härom dagen. Bröderna har öppet även om dom numera turas om att arbeta i butiken. Ryktena går om ett avslut men det kan ta sin tid. Butikslokalen ska säljas o.s.v. men ev. garanti står ju generalagenten för så risken att få problem torde vara minimal. ;)  :)

Tack för upplysningen, du vet inte öppet-tiderna?

Guest Audio Concept
Posted

JockeB,

rekommenderar en bra kopparkabel till Quad kombinationen som du funderar på. Kombinationen är i övrigt ett utmärkt val i prisklassen.

mvh, Audio Concept, Robert

• 3 weeks later...
Posted

Jag skulle rekommendera Dig att hoppa över slutsteget 99 (om Du funderar på det) och istället gå upp till 909. Du får mycket mer för pengarna + att om Du i framtiden vill uppgradera högtalar-sidan så har Du ett slutsteg (och en CD) som håller långt upp på högtalarsidan.

Har själv tidigare haft just CD-P samt slutsteg 909 (lyssnade då även till slutsteg 99 innan inköp), och jag var mer än nöjd med kombinationen vilken jag fortsatt anser är en svårslagen kombination (som ett minimalistiskt system).