datar Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Hej! Fick idag några vinyler som ändå skulle slängas. Det mesta var väl inget att ha men vissa skivor uppskattade jag verkligen, iallafall baksidan på denna Skivan är en samilingsplatta med lite olika artister såsom Jackson 5 mfl. Quote
iroise Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Hej! Fick idag några vinyler som ändå skulle slängas. Det mesta var väl inget att ha men vissa skivor uppskattade jag verkligen, iallafall baksidan på denna Skivan är en samilingsplatta med lite olika artister såsom Jackson 5 mfl. <{POST_SNAPBACK}> Vet inte vad det är för platta , har aldrig sett den. Borde kunna placera den med hjälp av skivnummert NSPL men minns inte, men den är nog från 70-talet eller?. Den är nog inte helt vanlig. Förstår inte varför folk skulle kasta sina vinyler Quote
Timbre™ Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Afrofrisyrerna tyder på tidigt sjuttiotal... Ungefär samtidigt som Earth, Wind & Fire slog igenom. Quote
datar Posted November 29, 2005 Author Posted November 29, 2005 Iroise: skivan har NSPL nummer: NSPL.28159 Quote
iroise Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Iroise: skivan har NSPL nummer: NSPL.28159 <{POST_SNAPBACK}> Hjälper mig inte, jag ser nummert på bilden. Någonting känns bekant med NSPL, vänd på skivan så vi får se framsidan. Quote
eliot Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Här finns information om skivan som är från 1972 Quote
iroise Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Här finns information om skivan som är från 1972 <{POST_SNAPBACK}> Okey! Pye! Ja Kinks gav ju ut sina på Pye det var väl därför bokstavskombinationen verkade bekant. Första Kinks-skivan hade nummer NPL 18096 och var i mono den släpptes 1964. Samma år kom exportutgåvan och hade då NSPL samt 83021 och var i stereo. Jag tror att dessa två är samma platta men är inte säker. Eliot vet kanske mer om bokstavskombinationerna och deras betydelse. Quote
datar Posted November 29, 2005 Author Posted November 29, 2005 Då får vi starta scannern igen Jag scannade inte in hela skivfodralet då det är lite meckigt men detta hoppas jag ska duga. Kul att du försöker ta fram information om denna skiva Quote
datar Posted November 29, 2005 Author Posted November 29, 2005 Sedär... Där fanns en länk. Trevligt EDIT: 100 kronor vill dom ha för den omvandlat från GBP till SEK. Quote
iroise Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Sedär... Där fanns en länk. Trevligt EDIT: 100 kronor vill dom ha för den omvandlat från GBP till SEK. <{POST_SNAPBACK}> Inez & charlie, låter nog coolt. Gillar namnet. Quote
iroise Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Sedär... Där fanns en länk. Trevligt EDIT: 100 kronor vill dom ha för den omvandlat från GBP till SEK. <{POST_SNAPBACK}> Pye-skivor är i regel eftertraktade. De två Kinks plattorna jag nämnde kostar en 1500:- i superskick. Vissa skivnissar samlar på skivbolag typ Blue Horizon, Neon, Vertigo, Neopath, Pye mm mm mm Quote
iroise Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 Hej! Fick idag några vinyler som ändå skulle slängas. Det mesta var väl inget att ha men vissa skivor uppskattade jag verkligen, iallafall baksidan på denna Skivan är en samilingsplatta med lite olika artister såsom Jackson 5 mfl. <{POST_SNAPBACK}> Vad fick du mer för godis? Quote
datar Posted December 2, 2005 Author Posted December 2, 2005 Hej! Jag fick en skiva med TuttiFrutti - Swinging Blue Jeans Bröderna Djup - Vet inte hur många skivor de släppt men denna innehåller många av de klassiska. Jag fick även The Seekers - Beautiful People Två skivor Johnny Cash En skiva Aretha Frankling Resten var dansband. Men alla skivor var i VG skick och över. Speciellt glad blev jag över de jag skrev ovan Dessutom får jag kanske tag på Beatles - Revolver (Englandspress) i MVG skick om en skolkamrat vill sälja. Quote
Timbre™ Posted December 2, 2005 Posted December 2, 2005 En skiva Aretha Frankling Blev lite nyfiken där... Atlantic, Columbia eller Arista... Quote
Recommended Posts