Jump to content

Recommended Posts

• Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Håller med om att VTL kan vara ett starkt kort vad gäller rör. Många i staterna håller ju VTL för att vara bättre och mer prisvärda jämfört med exempelvis ARC.

Posted

Pathos InPower var snygga! InControl med! :b Får kolla upp priser & sådant i veckan som kommer. :) VTL var också fräcka, mer industridesign precis som ARC på dem :D

Posted
Pathos InPower var snygga! InControl med! :b Får kolla upp priser & sådant i veckan som kommer. :)

Jag är helt såld på dessa Pathosmodeller plus några till... :(:) Har hört Pathosförstärkare driva högtalare från Sonus faber, System Audio, Von Schweikert, Zingali och Verity Audio. Läcker design är bara förnamnet och prestandamässigt är det ytterligare ett kliv upp så en liten Pathosvarning kan kanske vara på sin plats... ;):D

Posted

Ahh, spännande Timbre! Får kila förbi "jobbet" imorgon & nämna Pathos för chefen & mina kompanjoner.. Vore ytterst spännande att köra sådant förstärkeri (om det är så bra som det verkar) ihop med Meridian 808 CD-spelaren och kanske ett par Respons Grand LE? Vi får se vad framtiden har att erbjuda! :D:D

Posted

(Har upptäckt att Anders på Hifi-stället säljer Pathos, så jag tror jag får dra mig undan från det alternativet och istället irra vidare i förstärkardjungeln.)

//Jakob

Posted
(Har upptäckt att Anders på Hifi-stället säljer Pathos, så jag tror jag får dra mig undan från det alternativet och istället irra vidare i förstärkardjungeln.)

//Jakob

Kolla då in VTL.Otroligt bra.Lyssnar du på detta märke kommer du att börja sälja det!Det är jag övertygad om.

• 1 month later...
Posted

Ett av mina favoritmärken är annars helt klart McIntosh. Exempelvis Mcintosh 275!! Snacka om goding... Kanske lite tråkigt och för vanligt för dig, men... Det är ett av de märken jag gillar mest just för att de låter så "musikaliskt".

Men sen måste marknadsföraren i mig få säga en sak också (nu vet ni vad jag jobbar med iaf):

En sak som jag inte kan låta bli att tänka på är om det är så smart att bara satsa på lite annorlunda och udda märken? Många av oss som kommer till din butik tänker både en och två gånger innan man köper en så här dyr pryl, och en viktig sak i sammanhanget är naturligtvis andrahandsvärdet. Ännu mer tänker man så när man kommer upp i riktiga High End-priser. Vet att många här inte bryr sig ett dugg över detta bara det låter enligt deras ljudideal, men de flesta av oss här inne är rätt "svettiga" när den nya prylen skall betalas.

Jag tror att det är lättare att öppna plånboken när man köper ett välkänt märke, även om man hört något som låter fantastiskt men är helt okänt, har jag fel? Vad säger ni andra? :?:

Posted
Jag tror att det är lättare att öppna plånboken när man köper ett välkänt märke, även om man hört något som låter fantastiskt men är helt okänt, har jag fel? Vad säger ni andra? :?:

Det kan också vara en trygghetsfaktor även om man inte köper hifi för att sälja den.

Posted

Hallå!

Kul att ni fortfarande skriver i den här tråden!

PLINIUS, när det gäller plinius vet jag inte riktigt vad jag ska säga då jag inte hört dem själv. När det gäller kändare märken har du nog rätt. Tror det är lättare att sälja KRELL än mindre välkända produkter. Däremot har jag inte hört så mycket gott om deras produkter i just det här prisläget och jag vet inte hur många därute som är sugna på att ha FBI ståendes i vardagsrummet! :D :clown:

MOON tycker jag däremot är ett mycket intressant märke, får se hur det blir med det här.. Hör av mig i framtiden om det kommer att finnas något inne för provlyssning! :cool: ;)

//Jakob