new order Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 VTL.Köp deras ML-450 monoblock.Kanske Pathos InPower också kan vara ett alternativ? Quote
Hasse Posted December 3, 2005 Posted December 3, 2005 Håller med om att VTL kan vara ett starkt kort vad gäller rör. Många i staterna håller ju VTL för att vara bättre och mer prisvärda jämfört med exempelvis ARC. Quote
Jakob_S Posted December 4, 2005 Author Posted December 4, 2005 Pathos InPower var snygga! InControl med! :b Får kolla upp priser & sådant i veckan som kommer. VTL var också fräcka, mer industridesign precis som ARC på dem Quote
Timbre™ Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 Pathos InPower var snygga! InControl med! :b Får kolla upp priser & sådant i veckan som kommer. Jag är helt såld på dessa Pathosmodeller plus några till... Har hört Pathosförstärkare driva högtalare från Sonus faber, System Audio, Von Schweikert, Zingali och Verity Audio. Läcker design är bara förnamnet och prestandamässigt är det ytterligare ett kliv upp så en liten Pathosvarning kan kanske vara på sin plats... Quote
Jakob_S Posted December 4, 2005 Author Posted December 4, 2005 Ahh, spännande Timbre! Får kila förbi "jobbet" imorgon & nämna Pathos för chefen & mina kompanjoner.. Vore ytterst spännande att köra sådant förstärkeri (om det är så bra som det verkar) ihop med Meridian 808 CD-spelaren och kanske ett par Respons Grand LE? Vi får se vad framtiden har att erbjuda! :D Quote
Jakob_S Posted December 5, 2005 Author Posted December 5, 2005 (Har upptäckt att Anders på Hifi-stället säljer Pathos, så jag tror jag får dra mig undan från det alternativet och istället irra vidare i förstärkardjungeln.) //Jakob Quote
new order Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 (Har upptäckt att Anders på Hifi-stället säljer Pathos, så jag tror jag får dra mig undan från det alternativet och istället irra vidare i förstärkardjungeln.) //Jakob Kolla då in VTL.Otroligt bra.Lyssnar du på detta märke kommer du att börja sälja det!Det är jag övertygad om. Quote
christopher Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Tycker du skall ta dig en titt på Howland Quote
PLINIUS Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Plinius? Säljs numer inte av någon i Gbg sen anders slutade med detta fina märke. Quote
plind Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Den här besten; Och den här; Hemsida: http://www.conradjohnson.com/It_just_sounds_right/index.html Quote
PLINIUS Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Ett av mina favoritmärken är annars helt klart McIntosh. Exempelvis Mcintosh 275!! Snacka om goding... Kanske lite tråkigt och för vanligt för dig, men... Det är ett av de märken jag gillar mest just för att de låter så "musikaliskt". Men sen måste marknadsföraren i mig få säga en sak också (nu vet ni vad jag jobbar med iaf): En sak som jag inte kan låta bli att tänka på är om det är så smart att bara satsa på lite annorlunda och udda märken? Många av oss som kommer till din butik tänker både en och två gånger innan man köper en så här dyr pryl, och en viktig sak i sammanhanget är naturligtvis andrahandsvärdet. Ännu mer tänker man så när man kommer upp i riktiga High End-priser. Vet att många här inte bryr sig ett dugg över detta bara det låter enligt deras ljudideal, men de flesta av oss här inne är rätt "svettiga" när den nya prylen skall betalas. Jag tror att det är lättare att öppna plånboken när man köper ett välkänt märke, även om man hört något som låter fantastiskt men är helt okänt, har jag fel? Vad säger ni andra? Quote
Peter Nilsson Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Undersök märket Cayin tycker jag. Quote
Ekman Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Hifistället säljer ju också mcintosh, ta in VTL de skulle vara kul att höra Utöver VTL så vill jag fortfarande se Boulder eller MBL Quote
Timbre™ Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Jag tror att det är lättare att öppna plånboken när man köper ett välkänt märke, även om man hört något som låter fantastiskt men är helt okänt, har jag fel? Vad säger ni andra? Det kan också vara en trygghetsfaktor även om man inte köper hifi för att sälja den. Quote
Jakob_S Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 Hallå! Kul att ni fortfarande skriver i den här tråden! PLINIUS, när det gäller plinius vet jag inte riktigt vad jag ska säga då jag inte hört dem själv. När det gäller kändare märken har du nog rätt. Tror det är lättare att sälja KRELL än mindre välkända produkter. Däremot har jag inte hört så mycket gott om deras produkter i just det här prisläget och jag vet inte hur många därute som är sugna på att ha FBI ståendes i vardagsrummet! :clown: MOON tycker jag däremot är ett mycket intressant märke, får se hur det blir med det här.. Hör av mig i framtiden om det kommer att finnas något inne för provlyssning! :cool: //Jakob Quote
Recommended Posts