Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jahopp! Detta är mitt första inlägg på detta forum, så jag försöker väl att börja med att massivt fotorepotage :app:

Jag och min kära forumkompis Zalve :D bestämde oss för att obducera mitt Vincent SP-331 slutsteg för att se vad som fanns där inne. Sagt och gjort så ryckte jag ut det ut mitt rack och begav mig hem till Zalve som har en mkt fin digitalkamera!

Sagt och gjort, här kommer bilderna!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

331 kommer förpackad i dubbla! kartonger och förpackad i en plastpåse.

1.jpg

Så här ser det ut framifrån, ganska stilrent tycker jag, men handtagen är det inte alla som gillar.

2.jpg

Stora kylflänsar som verkligen kommer till användning. Man skulle lätt

kunna stoppa in ett par Gorbys där medans man lyssnar på musik, borde vara varma på 3-4 minuter :clown:

3.jpg

Baksidan: Rejäla terminaler anpassade för Bi-wire. Funkar väldigt fint.

4.jpg

En närbild på terminalerna.

5.jpg

Lite mera terminaler snett uppifrån!

6.jpg

Änu liter mera sköna kort på baksidan.

7.jpg

Nu är det dags att ta en titt inuti. 11 st skruvar håller fast locket.

8.jpg

Jag skruvar för glatta livet med mina korvfingrar! ;)

9.jpg

Första som möter en är detta massiva monster! Elräkningen har ökat :cool:

10.jpg

Forstsättning följer i nästa inlägg!

Posted

Ett till kort på bamsen, en stor bidragande orsak till vikten på 20 kilo

11.jpg

Här sitter pirogvärmarna snyggt uppradade, 6 st till varje kanal (trissorna alltså)

12.jpg

Ett av dom två ingångsrören!

13.jpg

Här kommer herren i huset på bild igen

14.jpg

Översiktsbild

15.jpg

Här lyser ett av rören strax efter uppstart.

16.jpg

Framifrån vid drift!

17.jpg

ja det var alla bilderna!

Hur låter det då?

Ja helt klart ett lyft mot alla recievers jag har hört.

Basen blir mer kontrollerad, stereoperspektivet mycket bättre, detaljer kommer fram osv.

Har ägt några rotel 5-kanalssteg, En Harman Kardon AVR 7000, Pioneer 2011, har nu även 4 st Vincent 996 som driver surroundkanaler. 331 är ett lyft från alla dessa.

Tycker detta måste ju sägas kunna vara något av en budgetreferens.

Posted

Är alltså Zalve som håller i kameran och jag som skruvar :D

marbrink: Ja helt klart en budgetreferens. Runt 6000:- kan man få det för lite längre söderut :cool: , helt klart godkänt kilopris!

Timbre: Tack tack :app:

Posted

Nog var den tung alltid. :D

Man tänkte en gång extra på vilken fotovinkel man ville ha, innan man vred på det.

Ganska smidigt uppbyggd med separata kort för Höger resp. Vänster kanal och ett för ingångssteget också.

I ingångsklassen för HIFI, så ger det mycket tillskott. Vill man köra multikanal, så är det nåt att räkna med.

Posted
marbrink: Ja helt klart en budgetreferens. Runt 6000:- kan man få det för lite längre söderut  , helt klart godkänt kilopris!

Kan man nog säga ja! :D

Posted

Aaa jag blir så himla glad eftersom jag ser att de har gjort att man kan nå högtalarkontakterna på ett lätt sätt. Ni vet ju alla hur det är när det är för trångt.

Posted
marbrink: Ja helt klart en budgetreferens. Runt 6000:- kan man få det för lite längre söderut  , helt klart godkänt kilopris!

Men nu är man smart och inte vill vi att alla svenska butiker ska falla samman? Kostar ju endast 8500 här i Sverige och så slipper du skicka det till Tyskland när det går sönder. Kan ju få ett beggat här för 5500kr ca.

Detta steget hade kunnat kosta 15kkr med tanke på vad som sitter inuti.

Posted

MaxMartin: Ser din poäng. Själv köpte jag det genom en person som åker ner kanske 2-3 ggr i månaden i tyskland och importerar till sin lilla firma.

Har svensk garanti på min.

Att stödja lokala handlare vet jag inte om jag vill alltså. Dom försöker mest blåsa en där jag kommer ifrån. Som tur är vet jag vad jag vill ha och går inte på deras knep att sälja sina gamla lagervaror som ingen vill ha.

2500:- är mycket pengar för mig i alla fall som jag gärna hellre lägger på ett par fina kablar eller liknande.

På dyrare prylar blir det ännu större marginaler.. Kan ta tex Vincent SP-991 som ex. Kostar 17500:- st på septon, 12.000:- st av han jag köper.

Posted
Aaa jag blir så himla glad eftersom jag ser att de har gjort att man kan nå högtalarkontakterna på ett lätt sätt. Ni vet ju alla hur det är när det är för trångt.

Dom är mycket bra måste jag säga! Bra med dubbla också så kan man köra bi-wire med olika kablar och byta fram o tillbaka :app:

Posted

Jag menade absolut inte att kritisera dig. Hade det handlat om tex Sp-991 så hade jag nog också övervägt Tyskland. Sen att jag bara nehöver stiga på båten gör ju saken rätt mkt enklare. :D

Posted
Jag menade absolut inte att kritisera dig. Hade det handlat om tex Sp-991 så hade jag nog också övervägt Tyskland. Sen att jag bara nehöver stiga på båten gör ju saken rätt mkt enklare. :D

Jag tog det inte som kritik heller :app:

Skulle gärna handlat lokalt om dom inte vore så.. hmmm .... trixiga kanske är rätt ord. :D