Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej på er alla!

Jag har en Audion Silver Nigth som har KR32B rör (som låter mycket trevligt) och skall i kväll hämta KR52B rör och undrar om jag kan bara byta rakt av eller vilka modifieringar som behöver göras och vilka ingångsrör de skall matchas i hop med? Eller är det en omöjlig uppgradering? Det känns som det är lite för dyra grejor att exprimentera med på vinst eller förlust´.

Hälsningar

Trust your ears!

Posted

Funderar själv på ett rör byte, men har inte fått någon hjälp av konstruktören E.A. Jag hänvisas till hans standard rör, men vill gärna prova "mesh" typen som enligt uppgift inte håller. Vad vet en annan? Får väl se om någon vågar sej på ett byte. Kör PSE med standard rör som låter helt OK. :?::blush

Posted

Det verkar ju lite tråkigt om konstruktören inte vill svara. Kan det finnas andra kanaler att försöka få svar? Triodljuds hemsida ger inte så mycket mer hjälp eller tror du någon av de andra som står listade där vet? Gigas har du pratat med fler?

MVH

Trust your ears.