Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har köpt min första begaggnade skivspelare en kenwood kd 500 med sme series 3 arm och ortofon OM pickup. nålen heter nr 20.

Den är direkt driven och är av vit marmor så den väger ganska mycket.

Jag gav 2600.

Eftersom jag inte vet ett skvatt om skivspelare så skulle jag uppskatta all tänkbara nybörjar tips?

Det är bara att häva in tipsen gubs :)

Det är föresten en MM pickup.

Ni kan även ge bästa uppgraderings tips, vad ni skulle uppgradera nästa om ni vorre jag.

Posted

Jag sitter förresten med penna och papper redo att skriva ner allt :)

Tonarmen har förresten fyra reglage som jag kan skruva på, om det nu säger något.

Posted

HJÄLP HJÄLP HJÄLP HJÄLP :o

En liten fråga då, eftersom jag tror att den största förbättringen jag skulle kunna göra är att byta pickup, så vilken är eran drömpickup, och varför?

Skälv skulle jag vilja ha nåt som tar fram så mycket info på skivan som möjligt.

Jag är laggd åt det analytiska hållet. :) till skillnad som jag tror dom flesta är på detta ephonia forum.

Posted

Benz LP har jag hört många prata mycket positivt om och när jag lyssnade på den hos en kompis som har en Brinkmann med Breuer tonarm lät det mycket bra :mm:

Vet ej priset i Sverige - men den är inte billig ;)

Mvh,

Eliot

PS. Det är en MC-pickup - länk

Posted
Jag är laggd åt det analytiska hållet. :)  till skillnad som jag tror dom flesta är på detta ephonia forum.

Monterade en gång en Shure V15III på en SME 3009 och det var det mest analytiska jag har hört så Shurepickupen fick gå... :) Många anser annars att det är en klassisk kombination.