lindvall Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Jag undrar om någon stött på någon inspelning från Membrans Quadromaniaserie och om det är värt att ha? Jag kollade lite på Chet Baker på cdon och upptäckte att det finns många artister som är utgivna i den serien. (Sökte på "quadromania" i fältet Musik-Titel). Så, har någon något klokt att säga om detta? Hittade bara lite info HÄR. Quote
plundin™ Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Audiofilkvalité är det nog tveksammt om det är annat än på pappret. Membran skriver att det är tranfers får 78'or, vinyl och band (ospeiciferat) så, man kan nog sätta ett stort Hmmmmm om det är ljudkvalitet man är ute efter (Även om det är transfers gjorda med 24/96 upplösning..) ~ Det är tveksamt om dom varit i närheten av några orginaltaper för sånna inspelningar där det finns sådana.. Är man däremot road av historiska inspelningar kan man nog hitta ett och annat roligt att hämta hem (Jag har tex. om jag räknat rätt, alla låstarna som räknas upp på Chet Bakers kvadrupeln du citerar på andra utgåvor..) Membrans sajt /ptr ps. Dom har massor av tyska julskivor som Zalve borde kika på... Quote
Guest Zalve Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 ps. Dom har massor av tyska julskivor som Zalve borde kika på... <{POST_SNAPBACK}> Hoppas nåt Rammstein liknande Kanske läge att köpa sin första monoskiv länk Quote
plundin™ Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Hoppas nåt Rammstein liknande.. Var det denhär du längtade efter eller... :clown: ... /ptr Quote
lindvall Posted November 22, 2005 Author Posted November 22, 2005 Tack för infon plundin, jag tog och beställde Chet, så får vi se hur det verkar! :-) Quote
plundin™ Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Tack för infon plundin, jag tog och beställde Chet, så får vi se hur det verkar! :-) <{POST_SNAPBACK}> Va bra, berätta gärna hur det låter! (Det var flera av dom andra quadromaniatitlarna som intreserar mej..) /ptr Quote
lindvall Posted January 18, 2007 Author Posted January 18, 2007 Jag tycker inte att den var specellt bra. Ganska dålig ljudkvalité och ingen sång. Jag har inte ens lyssnat igenom hela, så jag får kanske ge den en chans till. Quote
Guest Peo Posted January 18, 2007 Posted January 18, 2007 Quadromania är skräp.. Jag har hört ett par operaplattor och de är billigt skräp från forna tider. Quote
Recommended Posts