Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fick för mej att jag skulle starta en julskivetråd åt Zalve och er andra glöggnissar!

Här med utnämner jag Pops Christmas Party med Boston Pops och Arthur Fiedler till den Bästa jäkla julskivan evvver, alltså!

B000003FHA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

En god tvåa :

40234.jpg

Spike Jones and his City Slickers..

en klar trea..

40001.jpg

Yngve Stoors sjömansjul på Hawaii!!!

Utanför tävligen, kungens egen julplatta

40400.jpg

Eilert Pilarm, den sanne Elvis återfödd ;)

Vad har ni att sätta emot, vad borde man upptäcka?

/ptr

Posted

Eilert är ju från Ö-vik, som jag :D haha... han är en självklar etta ;)

nä, kanske inte ändå :app::blush

"Husum Elvis" som han kallas, brukar ju ha en julspelning varje år, men vet inte hur det blir i år faktiskt :cool:

Posted

Crash test dummies julskiva "Jingle all the way" är en riktigt bra och skruvad julskiva som inte får missas! Bra inspelning och bra tolkningar av klassiska julsånger. Lyssna på Crash test dummies hemsida: CrashTestDummies.com (Under varje titel finns ett mp3klipp. Jag rekommenderar "Jingle bells!" ;-))

B0000CC85O.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Posted
Spetsa dry martini med lite glögg och framgången är ett faktum!

É du inte riktigt riktig, blanda Glögg och Dry Martini, vilken busgrogg det blir.. :D

Undrar om Dean Martin har släppt någon julskiva...

Ginza listar tre julplattor där han medverkar :

Sammlingen : Christmas crooners

40192.jpg

Solo : A winter romance

40377.jpg

Solo : Christmas with Dino

34574.jpg

Amazon.com ger 24 träffar med julalbum där Dino medverkar.. (Mest sammlingar dock..)

CDON listar 2 träffar... (Dålig sevice..)

Bengans listar dom två soloalbumen avbildade ovan, men bägge dyrare (10:- resp 20:- pengar...)

Mina vänner på HMV Japan listar 3 1/2 titel (fast sju träffar, ie. flera utgåvor av samma titel)

/ptr

Posted
Sätter emot en som jag inte tror att ens Diana Krall kan knuffa undan... :mm::)   

B00000JPBY.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Har du hört D.K's skiva, Timbre ?

Tänkte om man var tvungen att snabbbeställa den (Supremes)

Posted
Crash test dummies julskiva "Jingle all the way" är en riktigt bra och skruvad julskiva som inte får missas! Bra inspelning och bra tolkningar av klassiska julsånger. Lyssna på Crash test dummies hemsida: CrashTestDummies.com (Under varje titel finns ett mp3klipp. Jag rekommenderar "Jingle bells!" ;-))

B0000CC85O.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

ÄR detta en Maxi Skiva (12") som är körd på 33Varv eller :D (eller om det var tvärt om)

länk till klippet

Posted
Har du hört D.K's skiva,  Timbre ?

Tänkte om man var tvungen att snabbbeställa den (Supremes)

Nä, det är därför jag är så tvärsäker... :D Supremesalbumet bjuder på julstämning i Motownlunk :cool: och var ett av mina allra första vinylalbum inköpt julen 65. Det kanske mest handlar om minnen från tonårens stökiga vinterlov... :clown: :)

Posted

Jim Reeves "twelve songs of christmas" , för alla minnen.

Aaron Neville's "Soulful Christmas" , för den lena rösten.