plundin™ Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Fick för mej att jag skulle starta en julskivetråd åt Zalve och er andra glöggnissar! Här med utnämner jag Pops Christmas Party med Boston Pops och Arthur Fiedler till den Bästa jäkla julskivan evvver, alltså! En god tvåa : Spike Jones and his City Slickers.. en klar trea.. Yngve Stoors sjömansjul på Hawaii!!! Utanför tävligen, kungens egen julplatta Eilert Pilarm, den sanne Elvis återfödd Vad har ni att sätta emot, vad borde man upptäcka? /ptr Quote
oLjud Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Eilert är ju från Ö-vik, som jag haha... han är en självklar etta nä, kanske inte ändå "Husum Elvis" som han kallas, brukar ju ha en julspelning varje år, men vet inte hur det blir i år faktiskt :cool: Quote
plundin™ Posted November 21, 2005 Author Posted November 21, 2005 Kör ni med kopior Nej, för tusan inte! /ptr Quote
Timbre™ Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Redan titeln "Sjömansjul på Hawaii" direktkvalificerar ju detta fonogram till topplistan... :cool: Quote
Timbre™ Posted November 21, 2005 Posted November 21, 2005 Sätter emot en som jag inte tror att ens Diana Krall kan knuffa undan... Quote
wintermute Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Spetsa dry martini med lite glögg och framgången är ett faktum! ´ Undrar om Dean Martin har släppt någon julskiva... Quote
lindvall Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Crash test dummies julskiva "Jingle all the way" är en riktigt bra och skruvad julskiva som inte får missas! Bra inspelning och bra tolkningar av klassiska julsånger. Lyssna på Crash test dummies hemsida: CrashTestDummies.com (Under varje titel finns ett mp3klipp. Jag rekommenderar "Jingle bells!" ;-)) Quote
plundin™ Posted November 22, 2005 Author Posted November 22, 2005 Spetsa dry martini med lite glögg och framgången är ett faktum! É du inte riktigt riktig, blanda Glögg och Dry Martini, vilken busgrogg det blir.. Undrar om Dean Martin har släppt någon julskiva... Ginza listar tre julplattor där han medverkar : Sammlingen : Christmas crooners Solo : A winter romance Solo : Christmas with Dino Amazon.com ger 24 träffar med julalbum där Dino medverkar.. (Mest sammlingar dock..) CDON listar 2 träffar... (Dålig sevice..) Bengans listar dom två soloalbumen avbildade ovan, men bägge dyrare (10:- resp 20:- pengar...) Mina vänner på HMV Japan listar 3 1/2 titel (fast sju träffar, ie. flera utgåvor av samma titel) /ptr Quote
Guest Zalve Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Sätter emot en som jag inte tror att ens Diana Krall kan knuffa undan... <{POST_SNAPBACK}> Har du hört D.K's skiva, Timbre ? Tänkte om man var tvungen att snabbbeställa den (Supremes) Quote
Guest Zalve Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Crash test dummies julskiva "Jingle all the way" är en riktigt bra och skruvad julskiva som inte får missas! Bra inspelning och bra tolkningar av klassiska julsånger. Lyssna på Crash test dummies hemsida: CrashTestDummies.com (Under varje titel finns ett mp3klipp. Jag rekommenderar "Jingle bells!" ;-)) <{POST_SNAPBACK}> ÄR detta en Maxi Skiva (12") som är körd på 33Varv eller (eller om det var tvärt om) länk till klippet Quote
Timbre™ Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Har du hört D.K's skiva, Timbre ? Tänkte om man var tvungen att snabbbeställa den (Supremes) Nä, det är därför jag är så tvärsäker... Supremesalbumet bjuder på julstämning i Motownlunk :cool: och var ett av mina allra första vinylalbum inköpt julen 65. Det kanske mest handlar om minnen från tonårens stökiga vinterlov... :clown: Quote
oLjud Posted November 22, 2005 Posted November 22, 2005 Min favorit julskiva är: Trans-Siberian Orchestra "The Lost Christmas Eve" http://www.trans-siberian.com/discography/lostxmaseve.shtml Gillar man Savatage så är det här skivan för dig! Quote
Guest gurkan Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Jim Reeves "twelve songs of christmas" , för alla minnen. Aaron Neville's "Soulful Christmas" , för den lena rösten. Quote
Recommended Posts