Jump to content

B&W Nautilus 802 VS VS Vr-8 ?

The Hulk

Recommended Posts

HAr idag 802 or och är intresserad av ett par Vr-8 or.

Jag undrar om prisskillnaden är värt det.

Ett par begagde får det bli men det är ändå mycket pengar...

Någon som har ideer som kanske har testat dessa.

Vet att Timbre var i Halmstad och körde ett par Vr-8 or..

Vad sägs.

Mvh Johan

Har haft möjlighet att lyssna på VR-8 i tre olika rum med olika utrustning. I Halmstad fungerade det oväntat bra i ett rum som trots allt inte var så stort. Det var en överraskning faktiskt, men jag tror ändå att dessa högtalare är väldigt rumskänsliga med tanke på Von Schweikerts konstruktionsprinciper.

Måste du sitta nära högtalarna blir takhöjden extra viktig eftersom toppdelen blir kraftigt nedåtriktad och den bakåtstrålande diskanten då slår snett uppåt.

Ur verkningsgrads- och impedanssynvinkel är ju VR-8 annars en dröm för de flesta förstärkare.

Hej!

Timbre:

Det skumma är att mitt rum är i samma storlek som där ni testade Vr- 8 orna med samma takhöjd.

Vad tror du om uppgraderingen ?

Känns som man inte behöver köra med så överdimensionerade förstärkare som jag gör idag och på så vis får tillbaka en del av mellan skillnaden.

Vad för förstärkare tror du matchar dessa bra, han hade Audionet att sälja också till mig.

Sam med inbyggd DAC samt AMP III ink Harmich Tech kablar..

Rydberg:

Tja grejern är att han ev tar dem i inbyte + en slant emellan.

Men han vill helst ha endast kontanter så lägg gärna ett bud.

Mina är i ljuskörsbär.

Mvh

Guest Rydberg

Oj oj, tom rätt färg, hmm attans att jag precis la ut 35 papp på en cdspelare :black: ganska tomt i kassan, du kan inte vänta nått halvår? :D

Men PM:a gärna ungefär vad du vill ha så subtraherar jag 10 lök så blir det ett bra bud ;) (ibland lyckas jag trolla med knäna nämligen och du sprutar det tusenlappar från alla håll, sånt kan man bara göra då man är student)

Ett litet tips innan du slår till:

Ta fram luppen och gör en noggrann kontroll av kabinettet, speciellt baslådan.

Fanersträckningen över de rundade kanterna skall du kolla extra noga. Här har det släppt på en del exemplar och börjar det spricka finns det inget slut verkar det som. Gäller även VR-6.