Haydn Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Hej! Jag skall köpa en Elvis DVD till min svärfar i julklapp, men har ingen som helst erfarenhet av Elvis (eller DVD´s för den delen heller). Så till min fråga: Är denna bra? Elvis The Ultimate Live Collection (Musik-DVD) Eller finns det någon annan som är bättre? Tack på förhand och trevlig helg! /Wilelm Quote
Govinda Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 Hej Mitt tips är denna! Den är tveklöst bra! Kan inte bli fel Filmen är inspelad Efter att Elvis lämnat Hollywood och börjat uppträda på Las Vegas. Bra ljud och bild och många låtar! http://www.dvd.se/asp/base.asp?UID={C127F7...tikelnr=5600416 Elvis The Ultimate Live Collection har jag inte sett. Det är möjligt ett den konserten finns med där har inte kollat. Mvh Anders Quote
plundin™ Posted November 19, 2005 Posted November 19, 2005 jag skulle nog kika på The 1968 comeback special -- något av det bästa han gjorde under karriären...! (3 DVD med massor av bonusmaterial, och framför allt får man se Elvis lira på Al Casey's legendarisk Hagström Viking II! Hyffsat bra ljud, och framförallt en Elvis i form som man vill se honom, inte den avlagde 70-tals-Elvis.. En stark rekomendation om man vill ha en konsertfilm med honom! /ptr Quote
Recommended Posts