Jump to content

Recommended Posts

Posted

Martin Logan Summit står som ljudalstrare, och efter en liten lyssning idag så måste det sägas att de fått till det fint, det har kanske aldrig låtit så bra i deras rum :)

Högtalarna drivs med ett par monoblock från Cayin samt cd spelare från Ayre.

Plats: Ljudcenter, Flygareg , Halmstad (före detta Expert) Tel:035-191100

Tid: Lördag 19/11 Kl: 10.00-14.00

Posted
Martin Logan Summit står som ljudalstrare, och efter en liten lyssning idag så måste det sägas att de fått till det fint, det har kanske aldrig låtit så bra i deras rum :) 

Högtalarna drivs med ett par monoblock från Cayin samt cd spelare från Ayre.

Plats: Ljudcenter, Flygareg , Halmstad (före detta Expert) Tel:035-191100

Tid: Lördag 19/11   Kl: 10.00-14.00

jag var inne en sväng också. jag tyckte det basen bäst bakom soffan, men ljudbilden blev högre när man satt ner. Men MLs sweetspot är otroligt smal, helt annan ljudbild om rör sig lite i såval sidled som på höjden.

Crystal Cabels var dock intressanta. små snören och stort ljud :D

Posted

Panelerna har blivit mindre och mindre sedan min tid som ägre av Sequel II, SL-3 och reQuest. Tveksam till om det är nå´t positivt. Integreringen mellan panel/bas har dock gått framåt.

Posted
Har aldrig lyckats komma på rejält avstånd från panelerna. Är det möjligen högtalare för korridorliknande rum... :?:

Det krävs ett hyfsat avstånd till alla större panelhögtalare enligt mitt förmenande. 3-4m räcker nog trots allt.

Posted
Fördelen är ju att avståndet till sidoväggarna blir mindre känsligt. Har upplevt liknande med Infinitys dipoler.

Basen kräver tyvärr större avstånd. Magneplanarerna känns lättare att få till trots att banddiskanten i dessa helst ska ha lite avstånd till sidovägg.