Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Detta tips kanske är gammalt, men maken till bra service och pris har jag sällan varit med om! Jag lade min beställning på Nils Lofgren Acoustic Live förra torsdagen och fick ett kuvert med skivan igår (onsdag)! Skivan ifråga har jag letat efter länge utan att hitta. Jag har även frågat handlare osv. utan resultat. Den stora överraskningen kom när jag ser att de bara dragit 159kr inkl. frakt från mitt konto, samt när jag läser deras mail om hur de har hämtat min skiva i hyllan med handskar och gått på led till posten för att skicka den...humor!

Så mitt tips är:

ska ni köpa skivor så prova cdbaby.com!

Jag har ingen som helst anknytning till firman utan vill bara dela med mig av en positiv upplevelse.

Mvh,

Wilhelm

P.S Skivan är grym, men HD600 och X-can V3 var det "kycklinghud" hela kvällen :D

Posted
Hej!

Detta tips kanske är gammalt, men maken till bra service och pris har jag sällan varit med om! Jag lade min beställning på Nils Lofgren Acoustic Live förra torsdagen och fick ett kuvert med skivan igår (onsdag)! Skivan ifråga har jag letat efter länge utan att hitta. Jag har även frågat handlare osv. utan resultat. Den stora överraskningen kom när jag ser att de bara dragit 159kr inkl. frakt från mitt konto, samt när jag läser deras mail om hur de har hämtat min skiva i hyllan med handskar och gått på led till posten för att skicka den...humor!

Så mitt tips är:

ska ni köpa skivor så prova cdbaby.com!

Jag har ingen som helst anknytning till firman utan vill bara dela med mig av en positiv upplevelse.

Mvh,

Wilhelm

P.S Skivan är grym, men HD600 och X-can V3 var det "kycklinghud" hela kvällen  :D

Hei

Dette stemmer bra med mine egne erfaringer fra cdbaby også, pussig nok var det samme skive + ett par til jeg bestillte, kjappt sikkert og humoristisk.

Henger meg på denne anbefalingen ;)

mvh

Posted

Jaha, då blev man några kronor fattigare... men ett par skivor rikare. En skiva som heter "Prozac for Lovers" med easy listening-variant av bland annat Don't fear the reaper, kan ju inte vara fel...

Posted

Kan bara instämma,

av alla de skiv-shoppar jag nyttjat så har ingen varit i närheten av förmågan att skapa gott humör hos kunden :)

klas

• 2 weeks later...
Guest pick-me-up
Posted

Jag tycker att de är helt värdelösa!!!!!

Går inte söka på på ett seriöst sätt en enda skiva eller artist. Det kommer fram bara en jävla massa totalt okända artister när man försöker att hitta några plattor.

Hur fasicken lyckades ni hitta några skivor att köpa är en gåta för mig.

Posted

Får instämma lite med "Pick me up"

Lofgren var nog den enda som jag fick träff på vid mina sökningar.

Att man får 1446 resultat vid en sökning på Frank Sinatra (Som dessutom inte finns) är väl lite väl.

Slutade med att jag listade val kategori och körde med Ctrl-F

Inget för mig, om man inte vet att det man skall ha (som är udda) finns där.

Posted
Inget för mig, om man inte vet att det man skall ha (som är udda) finns där.

Just det tycker jag är bra med CDBaby, att allt är udda och inget "vanligt " finns :D

Att sökfunktionen listar en massa olika förslag på prylar som man inte hade en aning om att dom existerade. Jag har köpt en del skivor därifrån, uteslutande rena schansningar, en del trista men en del rena guldkornen, allt framvaskat ur deras högst egna sökmotor...

Se CDbaby som ett komplement till era andra dealers, inte en konkurent

Posted
Just det tycker jag är bra med CDBaby, att allt är udda och inget "vanligt " finns  :D

Se CDbaby som ett komplement till era andra dealers, inte en konkurent

Dette holder jeg med om :)

mvh