Jump to content

Recommended Posts

Posted

Texas Riders... :?: :cool: :)

Entusiasmen har många ansikten och inom alla områden försöker människan ständigt flytta fram gränserna, att nå det yttersta eller att helt enkelt vara bäst. Den här tråden kommer att handla om en uppsättning audiokablar ur den allra mest exklusiva gruppen, så färska att de inte ens finns med i tillverkarens produktkatalog och de första exemplaren som har sett dagens ljus. Det kommer förmodligen att skrivas spaltmeter om detta statementkablage runtom i världens hifipublikationer och den här gången är Euphonia först ut.

Häng med från början på en exklusiv färd...;) :cool:

Anniversary001.jpg

foto: Christer Samuelsson

• Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag fattar inte hur du hinner med alla reportage bara.

Har ni konstant höstlov i Göteborg ???  ;)  :D

Hinner med... :?::o:D Vi har ju dragit ned.

Färre och grundligare är framtidens koncept.

Posted

Ja dessa kablar är inte med i viktväktarna :D

En sak som undrar mig dock är ju att de är så tjocka. Blir inte detta problem när man ska ansluta exempelvis signalkablarna till produkter som kanske står i ett spiderrack dvs det borde bli rejäl belastning på enheternas ut och ingångar :?: Eller är dom lätta trotts sin storlek? :)

Guest Rydberg
Posted

Undra hur man ska lägga dem för bästa ljud (med tanke på att + och - är fysiskt separerade) ;)

Posted
Eller är dom lätta trotts sin storlek? :)

Det finns tyngre kablar men det blir redovisning av uppbyggnaden lager för lager

då vi har tillstånd att publicera Jim Auds skisser.

Anniversary040.JPG

Posted

Rydberg: Jag undrar hur det kommer sig att man vet vad du ska skriva innan du faktiskt har skrivit det. Jag var beredd att sätta min stereo på att du skulle kommentera dom delade kablarna :D

Guest Rydberg
Posted
Jag var beredd att sätta min stereo på att du skulle kommentera dom delade kablarna :D

:cool: Jag också! Det kommer att komma ett likadant inlägg varje gång jag ser samma dårskap :app:

Posted

Vi skulle kunna ha en forumrobot som är inprogrammerad på att säga till så fort kablar är delade, rum inte har heltäckningsmatta eller någon säger något bra om wilson. Balans på hög nivå :D

Skulle vara kul med iallafall lite variation på "sanningarna"

Posted
För att hålla balansen krävs ju jämnvikt.

Ja, speciellt när man tar sig en paus i hängmattan... :) Från högtalarkablar brukar det inte vara långt till själva högtalarna men här har vi ett par Zingali Overture som precis har tagit semester. Tillfället bjöd på ledarseparerad :cool: premiärlyssning över ett par andra och välbekanta omvandlare och det är ju aldrig en nackdel. Att PURIST 20th Anniversary presenteras med plus och minus i åtskilda paket kan ses som ett uttryck för "back to the roots" och vittnar om släktskapen med Purist Audio Design Dominus.

Två italienare från Aprilia tar sig en siesta... :cool:

Anniversary025.JPG

Posted
Vi skulle kunna ha en forumrobot som är inprogrammerad på att säga till så fort kablar är delade, rum inte har heltäckningsmatta eller någon säger något bra om wilson. Balans på hög nivå :D

Skulle vara kul med iallafall lite variation på "sanningarna"

Vad skall då Rydberg göra? ;)

Balans är bra!

Posted

I väntan på jpg-konvertering (informationsavdelningen jobbar för högtryck... :D) av the Texas files kommer här en närbild på kontrollstationen. Digitalt från Wadia och förstärkeri från Pathos.

Anniversary010.JPG

Posted

Jag måste bara får göra ett litet sidospår i denna tråden eftersom jag såg att det stog ett par Zingali..

Finns det någon som lyssnat på deras högtalare eller vet vart man kan göra det ?? Har varit nyfiken på detta märke ett bra tag nu men tyvärr så har jag inte fått någon respons på mina mail gällande återförsäljare i detta avlånga land..

Posted

Ja, jag har lyssnat och det enda par jag känner till är just detta. Det var ett tag sedan men det var en engagerande lyssningsupplevelse och den här dagen hade vi två par bra högtalare att välja på. Man hinner inte med allt så det fick bli de andra eftersom de redan var uppriggade.

Posted
Har varit nyfiken på detta märke ett bra tag nu men tyvärr så har jag inte fått någon respons på mina mail gällande återförsäljare i detta avlånga land..

Ett tag hade p.l. audio funderingar på distribution men Zingali finns inte med i deras katalog.

Posted

Så har vi fått rätsida på det tekniska strulet och i det här fallet sitter problemet hos användaren och inte i hård- eller mjukvaran. Tur att Euphonia har en effektiv teknisk support... ;):)

Börjar vi med XLR-kabeln Purist Anniversary Balanced Cable, så har Jim Aud här materialiserat sina senaste metallurgiska erfarenheter när det gäller ledarmaterial och sammansättning. Ingående metaller är koppar, silver och guld. En helt ny typ av skärmuppbyggnad och här finns både Ferox- och vätska i omslutningen och tillsammans bildar detta ett krämliknande material som kallas Contego Damping Layer. Högsta tänkbara immunitet mot RF-instrålning och EMI samt den högsta intertransiella tystnad som någonsin framtagits av Purist Audio Design.

Purist Anniversary tillverkas i begränsad upplaga och kommer endast att säljas under år 2006.

Anniversary048.JPG