perra_e Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Hej! Är det någon som har en åsikt om detta slutsteg kan vara vettigt för att driva basen i ett par Neptunus. PS Audio 250 Jag håller som bäst på att renovera musikrummet efter att ha testat och mätt en del. Jag har en svår puckel runt 42 Hz som kommer att kräva massor med Helmholtzare för att få bukt med, så jag skall gå vägen via biamping och en parametrisk EQ på basen tills vidare i alla fall. Quote
perra_e Posted November 1, 2005 Author Posted November 1, 2005 Några andra förslag i prisklassen runt 10.000:- Det gör inget om det är begagnat. ICE-Power 1000 kanske? Quote
mattiasa Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Några andra förslag i prisklassen runt 10.000:- Det gör inget om det är begagnat. ICE-Power 1000 kanske? <{POST_SNAPBACK}> Ice power stegen är grymt prisvärda. Ett par EZON går på 15000:- (7500:-st) och levererar helt klart... Lyssnade på ett par Respons Baby Grand igår ihopkopplade med AR 1000Asp. Underbart. Kontroll, Tight.... Quote
Gigas Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Kan rekomendera ett mycket prisvärt slutsteg för basdrivning dock med betoning på bas. Sony TA-N 55ES har en mycket fin nätdel och driver ett par bashorn 2x15" Audax element med bravur. Delning vid 150Hz då mina Lowther PM2or, inte kan förmås att gå mycket djupare än så. 55án har möjlighet att bryggas men lämnar 2x130W vid 8 Ohm. Min är modifierad med 24 läges volympot. nätbrunn och bättre högtalar anslutningar. Har sett dom beg.på annonser för 1500-2500:- Lycka till! Quote
Recommended Posts