Kraudio Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Sedan i lördags (29/10) står den nya referens multispelaren Audionet VIP G2 (versatile integrated player) + EPS (enhanced power supply) hos mig och spelar till sig. Lär vara första i Sverige (OBS. skryt) Tomtefar själv, som gjort detta möjligt, är förstås : Jörgen, Ultimate - Vimmerby. Har hittills lyssnat på cd och sacd. Kan bara säga att ljudet helt överträffade de förväntningar jag hade. En potent (vilket bottendrag) genomlyst ljudbild, med ett aldrig tidigare skådat lungn och en absolut kolsvart bakgrund. Wow! Inte ens lutfisken och skinkan saknas......... Lyssna själv vet jag! En något tidig julhälsning ifrån: Kraudio Quote
Bravo Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Mycket intressant, Audionet har alltid låtit bra när jag lyssnat på dem. Quote
K-man Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 De utlåtanden man hört om denna spelare har ju inte direkt varit dåliga hittils! ...och Jörgen "Ultimate" är ju lyrisk! Var det inte en sådan som PL-Audio hade med sig på Malmömässan? ...hmm...men jag hörde aldrig den spela. \\K-man Quote
Guest gurkan Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Tror dom demade flerkanal till TV på den. Quote
K-man Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Ja, de nyttjade nog det "rack:et" för multikanal över nya Focal Profile. \\K-man Quote
Guest om.s Posted November 6, 2005 Posted November 6, 2005 Sedan i lördags (29/10) står den nya referens multispelaren Audionet VIP G2 (versatile integrated player) + EPS (enhanced power supply) hos mig och spelar till sig. Lär vara första i Sverige (OBS. skryt) Tomtefar själv, som gjort detta möjligt, är förstås : Jörgen, Ultimate - Vimmerby. Har hittills lyssnat på cd och sacd. Kan bara säga att ljudet helt överträffade de förväntningar jag hade. En potent (vilket bottendrag) genomlyst ljudbild, med ett aldrig tidigare skådat lungn och en absolut kolsvart bakgrund. Wow! Inte ens lutfisken och skinkan saknas......... Lyssna själv vet jag! En något tidig julhälsning ifrån: Kraudio <{POST_SNAPBACK}> Spennende med den nye VIP G2, har selv den første utgaven, og ble litt interessert ang EPSèn bruker du denne sammen med/på VIP G2 el på fortrinnet? Bruker denne selv sammen med PRE 1 G2 og det låter som du sier, fortreffelig.... mvh Quote
JMlab Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Då är det 2:exet som jag har hemma för inbränning sedan den 30:de. Håller helt och fast med om att det är en riktigt bra spelareKRAUDIO, men inte riktigt i klass med DCS. Hur upplever du bilden och vilken HDMI-kabel kör du med? Jag tycker att bäst bild får jag när jag kör den över min scaler. Quote
JMlab Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 om.s jag använder EPS till min MapV2 samt även till Vip G2 det blir precis som kraudio säger en väldigt svart bakgrund Quote
Guest om.s Posted November 10, 2005 Posted November 10, 2005 om.s jag använder EPS till min MapV2 samt även till Vip G2 det blir precis som kraudio säger en väldigt svart bakgrund <{POST_SNAPBACK}> Takker for svar, da er det den forrige modellen av VIP som ikke har mulighet til å kjøres via EPS. mvh Quote
Kraudio Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Då är det 2:exet som jag har hemma för inbränning sedan den 30:de. Håller helt och fast med om att det är en riktigt bra spelareKRAUDIO, men inte riktigt i klass med DCS. Hur upplever du bilden och vilken HDMI-kabel kör du med? Jag tycker att bäst bild får jag när jag kör den över min scaler. Gratulerar JMlab, Jag använder den bara för musik. Ljudet har bara blivit bättre och bättre, mer musikaliskt. Vill bara lyssna på mer och mer musik, det säger väl allt!? Vilken DCS jämför du med, den nya integrerade? Quote
Kraudio Posted November 12, 2005 Author Posted November 12, 2005 Spennende med den nye VIP G2, har selv den første utgaven, og ble litt interessert ang EPSèn bruker du denne sammen med/på VIP G2 el på fortrinnet? Bruker denne selv sammen med PRE 1 G2 og det låter som du sier, fortreffelig.... mvh <{POST_SNAPBACK}> Om jag har fattat saken rätt, är det första spelaren som man kan koppla samman med EPSen. Har en PRE G2 förförstärkare, så jag kör EPSen enbart på VIP G2. Quote
Niclas Posted November 12, 2005 Posted November 12, 2005 Jag har för mig att den första versionen av ART hade möjlighet att matas via EPS om jag inte missminner mig. Har själv ingen EPS men börjar bli sugen att prova . Quote
JMlab Posted November 13, 2005 Posted November 13, 2005 Kraudio: Nej det är inte den integrerade utan en stack bestående av Verdi+purcell+delius+verona och det är ju klart att det är lite andra pengar vi talar om så VIP G2 är ju ett riktigt fynd!! Har så här långt huvudsakligen kört direkt till MAP V2 via Audionets dubbla digitala utgångar.Provade att köra analogt dvs att jag använde de inbyggda dacarna i VIP ,det blev ett lite mjukare ljud men lite smalare ljudbild,skall prova med lite bättre kablar så får vi se (höra) hur det blir då !! Quote
Guest om.s Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Jag har för mig att den första versionen av ART hade möjlighet att matas via EPS om jag inte missminner mig. Har själv ingen EPS men börjar bli sugen att prova . <{POST_SNAPBACK}> Hadde ART V2 innan VIP kom i hus, men husker ikke at denne hadde mulighet for å drives av EPS. Tror det PAM (riaa) og PRE GII der bruker jeg EPS, som har disse mulighetene, kjenner ikke til MAP/2 og dets muligheter. mvh Quote
Kraudio Posted November 14, 2005 Author Posted November 14, 2005 Kraudio: Nej det är inte den integrerade utan en stack bestående av Verdi+purcell+delius+verona och det är ju klart att det är lite andra pengar vi talar om så VIP G2 är ju ett riktigt fynd!! Har så här långt huvudsakligen kört direkt till MAP V2 via Audionets dubbla digitala utgångar.Provade att köra analogt dvs att jag använde de inbyggda dacarna i VIP ,det blev ett lite mjukare ljud men lite smalare ljudbild,skall prova med lite bättre kablar så får vi se (höra) hur det blir då !! <{POST_SNAPBACK}> Jmlab : Ja, till de DCS grejorna skiljer det ju någon krona....... dock kanske inte fullt lika mycket då det gäller ljudkvalite!? Tala gärna om hur det går. Själv använder jag som sagt spelaren "bara" till musik. Uppkopplat med Acoustic Zen Absolute kablar, vilket kan rekommenderas. Ger i mina öron ett oerhört "lättflytande" musikaliskt ljud. Quote
JMlab Posted November 15, 2005 Posted November 15, 2005 Kraudio: Jag använder G2 som multispelare dvs alla formaten + Dvd-video som musikmaskin börjar den närma sig 2-kanalriggen med stormsteg!! Betr Absolute håller jag verkligen med dig kombinationen högtalarkabel+signal är något som verkligen påverkar ,lättflytande och musikalisk stämmer verkligen bra!! Provade med Silver Reference ll till G2 och det blev rättså mycket bättre.På alla parametrar!! Quote
Recommended Posts