FFrrEEddRRiiKK Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 Har någon något att säga om dessa två för 22.900:-, respektive 29.900:- B&W ASW825 och B&W ASW855 Fredrik Quote
MartinH Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 Låter som en massa pengar.... Är säkert väldigt bra, men vad har du mer i anläggningen ??? Bas har jag märkt kan bli väldigt bra även vid lägre prisnivåer, men mycket handlar om placering och rum.. /Martin Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted October 27, 2005 Author Posted October 27, 2005 Planerar inköp av ett par B&W 804S. Rummet är på cirka 30 m². Har även spanat in JAMO D 6SUB (~ 10.000:-) och REL Storm 5 (~ 15.500:-), för att ta några tvära kast i priskategorierna. Tycker nog som jag antar att du tycker. Att bas skall inte behöva kosta uppåt 30.000:-, såvida det inte är en gymnastiksal man skall fylla med de lägre frekvenserna. Fredrik Quote
wintermute Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 Jag kör 805N tillsammans med en STORM III. Det funkar utmärkt. Däremot kan man inte låta filtret i basen avlasta huvudhögtalarna, vilket enligt vissa är viktigt. Hur det funkar för biljakter och explosioner vet jag inte... Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted October 27, 2005 Author Posted October 27, 2005 Antar att det är denna funktion B&W har i sina två 800 serie subbor?: "Det finns också två linjeutgångar. Den ena är ansluten till delningsfiltret och lämnar en signal som innehåller frekvenser ovanför de som subbasen spelar. Detta är praktiskt om ASW825 används tillsammans med mindre högtalare som helst inte bör spela de lägsta frekvenserna. Signalen från denna utgång skickas då direkt till förstärkaren som driver högtalarna, och innehåller inte längre basinformationen." Finns denna funktion i billigare subbor med? Man vill ju gärna kunna avlasta huvudhögtalarna, utan att nödvändigtvis gå igenom en AV receiver. Fredrik Quote
Recommended Posts