Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

Varför inte en kinaspelare tex från Opera Audio eller Esound? Jag har inte själv hört dom men dom har lovordats på hififorum.

Posted

Har själv en Music Hall 25.2, som jag trivs bra med. Under 7k är nog priset

Posted

:) Hej

Om du är intresserad av arcam så ska du kolla på hifi consult som har en cd 23.

Denna spelaren har ring dac , ring dac som dcs elgar och delius har.

Den har fått helt grymm kritik i stereophile och hifi consult ska bara ha 7900 kr för den. Nypriset låg på runt 20 tror jag.

Posted

Får väl slå ett slag för CD 21 då. Mycket prisvärd, tycker jag. En allroundspelare. Har förmåga att låta engagerande, med bra upplösning i alla register. Alla fall i min kombination (Lavardin, JM Lab)

Posted

Tror inte jag kommer bli besviken på någon av dessa, men att döma av tester, så har ju Arcam fått väldigt fina lovord i många engelska tidningar. Kanske inte så konstigt i och för sig.. :evil:

Primare har inte legat på samma nivå i den pressen, men verkar trots allt vara ett populärt märke. Fast kanske betalar man en slant för den flotta finishen här också?

Holfi Xenia finns det ju inget att läsa om någonstans. Har med denna, då min övriga utrustning är från Holfi. Försteg Pre 8 och slutsteg NB3 SE med träfront. Så kanske dessa matchar varandra bra, eller blir det lite för varmt ljud. Har hört att Holfi bär det signumet lite.. :?:

Dessutom när jag surfade in på Hi-Fi Klubbens sida om Cambridge Azur 640C för 3498:-, så verkar denna ha samma DAC som Arcam CD192:an: Wolfson WM8740. Hur skall man tolka det?

/Fredrik

Posted

Hallå Fredrik!

Skulle vilja slå ett slag för Naim CD5i, en sådan kommer åtminstone jag själv köpa! :D (Obs! Vare sig vi sålt den här i butiken eller inte, gillar verkligen den spelaren!)

//Jakob

Posted

Arcam FMJ CD23 är en mycket trevlig spelare... betydligt mer detaljerad än primare... utan att bli vass...

I min anläggning då med Primare A30.1 till mina sonusar.... och imho förståss ;)

Just Arcam sägs ju kunna bli ljusa i vissa system dock...

Posted

FFrrEEddRRiiKK

En Roksan Kandy L3 kanske? Den ligger i din prisklass. Vet emelllertid inte om det är praktiskt möjligt för dig att provlyssna och låna hem, eftersom jag inte vet var du bor.

Och så det här med Cambridge - även om två CD-spelare har samma DAC kan de vara olika beroende på övriga komponenter och konstruktionslösningar. Det finns bara ett sätt att ta reda på vad som gäller - provlyssna. Har du flyt är Cambridgen ditt fynd. :)

mvh/ Jörgen G