Ekman Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Detta är inte hifi men jag har en fråga iallafall. Är det möjligt att koppla en S-video utgång till en scart ingång? finns det en kabel som ser ut så här eller finns det adaptrar eller liknande?? Quote
perra_e Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Det finns scart-adaptrar med S-video uttag. Dock måste ju scart-ingången stödja S-video. Har du en lite äldre TV t.ex så är det inte säkert att det finns S-video i alla scart-ingångar. Quote
Ekman Posted October 25, 2005 Author Posted October 25, 2005 hmm det har jag ju tyvärr, pengarna läggs ju inte direkt på tvn =) Vet du var man kan hitta en sådan adapter?? Quote
perra_e Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Det fins i butiker typ On/Off, Elgiganten, Kjell&Company Quote
Ekman Posted October 25, 2005 Author Posted October 25, 2005 Tack så mycket för svaren jag ska kolla där. Quote
Terminator Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Ofta behöver du inte ens köpa en adapter utan det finns färdig kablar som är terminade med båda kontakttyperna. De flesta billigare märkeskablar har den har varianten men jag vet inte hur det är med Slask-Classe etc. Quote
Recommended Posts