Jump to content

Recommended Posts

Posted

Äntligen! Nu fick jag fatt i den.

Straight from heaven:

THE IMMACULATE HEART TRIO

Immaculate_Heart_Trio.jpg

Omslaget är obetalbart. Tre riktiga nunnor, som bildat pianotrio. Riktiga musiker är de också. En har spelat i LAPO, en är doktor. Gud, den här har jag jagat länge. Capitol P 8442. Schubert, pianotrio nr 2 i Ess-dur, op. 100.

Musiktips: Schuberts båda pianotrior (nr 2 och nr 1 i B-dur op. 99) tillhör det bästa som skrivits för en handfull instrument. Köp och njut dig redlös. Beaux Arts-trions gamla inspelningar är bra (Philips Duo 438 7002; Daniel Guilet på fiol), nr 1 med Stockholm Arts Trio likaså (Opus 3, CD 19601). Florestan Trio på Hyperion också (nr 1 = CDA67273, nr 2 = CDA67347; Tony Faulkner-inspelningar).

Posted

GRATTIS :)

Det är alltid kul när man hittar en skiva som man länge letat efter - ofta brukar det vara att man hittar den på ett oväntat ställe ;)

Jag är mycket förtjust i Schuberts kammarmusik och jag har Beaux Arts trion på Philips :app:

//Eliot

Posted

Ja, grattis får man säga. Visst är det underbart när man trånat efter en skiva länge och äntligen kommer över den. Kul att du delar med dig :)

/Mattias