Rutger Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Äntligen! Nu fick jag fatt i den. Straight from heaven: THE IMMACULATE HEART TRIO Omslaget är obetalbart. Tre riktiga nunnor, som bildat pianotrio. Riktiga musiker är de också. En har spelat i LAPO, en är doktor. Gud, den här har jag jagat länge. Capitol P 8442. Schubert, pianotrio nr 2 i Ess-dur, op. 100. Musiktips: Schuberts båda pianotrior (nr 2 och nr 1 i B-dur op. 99) tillhör det bästa som skrivits för en handfull instrument. Köp och njut dig redlös. Beaux Arts-trions gamla inspelningar är bra (Philips Duo 438 7002; Daniel Guilet på fiol), nr 1 med Stockholm Arts Trio likaså (Opus 3, CD 19601). Florestan Trio på Hyperion också (nr 1 = CDA67273, nr 2 = CDA67347; Tony Faulkner-inspelningar). Quote
eliot Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 GRATTIS Det är alltid kul när man hittar en skiva som man länge letat efter - ofta brukar det vara att man hittar den på ett oväntat ställe Jag är mycket förtjust i Schuberts kammarmusik och jag har Beaux Arts trion på Philips //Eliot Quote
Bravo Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Grattis, själv har jag i alla fall Florestanutgåvan. Quote
Mattias Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Ja, grattis får man säga. Visst är det underbart när man trånat efter en skiva länge och äntligen kommer över den. Kul att du delar med dig /Mattias Quote
Recommended Posts