Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Posted

Nu , efter att ha får lite ordning på rummet, lånat hem en thor en freja samt Transparent musiclink XLR så har ljudet lyft till oanade höjder. så oanade att primaren fått stå och vila i ett hörn i några veckor nu. Eftersom jag var inne på att byta primaren till thoren och lägga en ansedlig summa pengar emellan så var detta en bra ide när jag då väl fick hem thoren. Allt var ju så mycket bättre, förutom att det saknades lite värme i mellanregistret men det skulle ju komma edfter hand så thoren har fått stå på och ökat på min elräkning en del :P

Ikväll kom jag dock på tanken att koppla in primaren till frejan och köra ballat. Ohh jäsiken. inte för att primaren på något sätt var kraftigare än thoren så var den däremot betydligt varmare i mellanregister och någon vass diskant var det inte tal om. basen saknade lite kontur men å andra sidan lät nog helheten lite bättre i min smak med värmen, men lite sämre med kontrollen. Det saknas alltså kraft, och jag saknar förmodligen all form av beslutsamhet. Kraft går att ordna med primareslutsteg och köra bi-ampat. Och ni som var på malmömäsan kanske kollade in primares nya bigbautaslutsteg? detta kan vara lösningen. men vilken CD ska man nu ha då? Frejan är ju trevlig med primare men det är ju inte designmässigt homogent någonstans men frejan är en multispelare med mycket musikalitet och den piskar ju primares och även vincents CDspelare.

jag vet inte vad jag ville få sagt med detta mer än att nervärderingen av primaren var förhastad... samtideigt som jag undrar om ni andra är lika veliga :P