new order Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Denna cd-spelare på 24 kg ser intressant ut på pappret men är det någon som lyssnat på den?Hur låter Esoteric Teac överhuvudtaget,något som utmärker dom? Quote
Josa1 Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Intressant New Order! Var har du hittat information om denna maskin. Jag hittar ingenting. Jag har så smått börjat fundera på att byta cd men tycker det är svårt. På Teac´s hemsida hittar jag den inte. Pris? Prestanda?Återförsäljare? Själv har jag lite funderingar på Bluenote Stibbert rör varianten. Många bra cd-spelare är ju utrustade med försteg mm, som jag inte har behov av och tycker är onödigt att lägga pengar på. Quote
IcedEarth Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Kan vara så att den är så pass ny att det inte finns så mycke info om den. /rillo Quote
Josa1 Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Jag har hittat rätt mycket info på japanska, men tyvärr är min japanska rätt undermålig. Antingen är den för ny alternativt för gammal eller kommer den inte till denna sidan av klotet. På japanska sidor finns det också en Esoteric X-25. Det finns en Esoteric X-03 på amerikanska sidor som jag misstänker är nyare, eftersom den har samma drive som UX-1. Jag tycket jag uppfattade att man på Malmömässan i helgen i ett rum skulle köra på en Esoteric X-01 som jag tror är deras värstingmaskin och syster med Esoteric UX-1. Esoteric UX-1 fick bra kritik i Hi-Fi och musik för ett par nummer sedan vad det kan vara värt. Jag hittar ingen argentur för Teac i Sverige. Finns inte det? Quote
Karvid Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Denna cd-spelare på 24 kg ser intressant ut på pappret men är det någon som lyssnat på den?Hur låter Esoteric Teac överhuvudtaget,något som utmärker dom? <{POST_SNAPBACK}> Skulle vara intressant att få ta del av mer data på denna spelare! Den ser identisk (och jag menar verkligen identisk) ut med min TEAC VRDS-25x !!! Min väger dock "bara" 16,5 kg... Quote
new order Posted October 23, 2005 Author Posted October 23, 2005 Denna spelare verkar inte ha importerats till europa,det är genom asiatiska leverantörer som man kan få tag på den.Det är inte någon ny modell heller utan snarare på väg ut.X-03 och de spelare som Josa1 nämner är nyare och betydligt dyrare. Quote
Josa1 Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Om jag fattat det hela rätt ligger X-30 på ca 25-30 000:- i asien. X-03 på ca 70 000:- och X-01 på ca 140 000:- i Europa. Det blir med andra ord rätt snabbt väldigt dyrt. Jag tycker det är tråkigt att vissa maskiner aldrig lanseras i vår del av världen. Ibland känns det som om de tycker att vi har det så mycket bättre ställt att de tycker vi skall köpa dyrare grejer och inte vill lansera lite "billigare" alternativ som då konkurrerar ut de dyrare. Men detta är väl bara en ful tanke som dykt upp i mitt huvud. Det går väl i och för sig att köpa hem från asien (jag vet inte hur) men då blir det ju att köpa "grisen i säcken". Jag ber om ursäkt för min konspiratoriska tanke. Quote
sker Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Ägde tidigare en VRDS 10SE som jag var mycket nöjd med. Otroligt bra byggd och funkade utmärkt som transport när den inbyggda dacen blev till åren, ljudmässigt. Tyvärr är TEAC ett märke som är svårt att få tag på här i Sverige. Då menar jag inte att man inte kan köpa utan att de är svårt att få lyssna på dem. Min pappa var intresserad av DV-50 men att kunna låna hem denna låda var inte lätt. Tydligen så tar man in allt från TEAC i England vilket gör att det är svårt att bara låna hem något utan att köpa. Antar att det är i stort sätt omöjligt att få tag på denna spelare som tråden handlar om. Mycket tråkigt eftersom jag tror att spelarna i de lägre prisklasserna skulle sälja mycket bra i Sverige. TEAC är ju trots allt redan kännd och har ett bra rykte på den svenska marknaden, så jag förstår inte riktigt varför man har i stort sätt övergivit den. MVH Quote
new order Posted October 24, 2005 Author Posted October 24, 2005 Salehifi säljer Esoterics produkter.Det är lite långt att åka för att få en provlyssning dock Quote
Recommended Posts