RODA Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Nå ser det sånn her ut: Men før det måtte jeg jo gjennom litt papp Som dere forstår så er det en...... Til starten: En overraskende stor pakke kom inn døra hjemme. Kona tok imot den, så det var bare å komme seg raskt hjem fra jobb Ikke vet jeg hva dette betyr Vi må vel klippe over litt......? Hva Fa.. ?? Enda en pakke!!? Er det en sånn russisk dukke hvor det blir mindre og mindre pakker, og tilslutt er det intet igjen Puhh! Der var det slutt på pakkene, og litt skum dukker frem: Hvite hansker med i pakken :cool: Her skal det ikke bli stygge fingermerker nei! Quote
thomand Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Mer mer. Hva er det nå du har fått for noe spennende? Quote
RODA Posted October 22, 2005 Author Posted October 22, 2005 Ok da, thomand Jeg rev av toppen på skum-esken, og fikk se dette: En hvit eske og noen rør? Å, vi tar en titt til: Et par gullknotter på ene siden der, pluss det gullskiltet på toppen. Her blir det sikkert "gylden" lyd! Litt mer "gull": Hui! Der var den ute av esken! På den hvite esken som lå oppi, sto det dette: (Ludo, Bugleboy, BHO, Bambadoo: Dere er disket ) Quote
thomand Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Jeg melder pass. Herlig å se litt bilder fra den kanten igjen. Er det clarineten som skal byttes ut? Quote
RODA Posted October 22, 2005 Author Posted October 22, 2005 Jaja, da får jeg lage mer tydelige hint da...... Skriften på den hvite esken er innholdet, dvs dette røret: Det står for likerettingen til høyspent. Driver-rørene er denne typen, ja jeg vet det ikke er kvalitetsrør som følger med...... Men de kan jo byttes til bedre typer? Her er også utgangsrørene vist: 12AX7 og 12AU7 eller E83CC og E82CC om du vil. Hele rørbestykningen ser da sånn ut, og ja, det ER en preamp Siste hint for denne gang: Inngangene som er plassert på siden av preampen. Nå da? Quote
RODA Posted October 22, 2005 Author Posted October 22, 2005 Det stemmer mangew! Her er trafoen: Etter hva jeg har forstått, så er Meixing fabrikken og Ming Da navnet på produktene (?) Men hvilken Ming Da modell? Nå er det vel lett match? Quote
thomand Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Nordic Ming Da MC-3R. Grattis med ny. Satt faktisk akkurat å så på bilde av den i nye fidelity. Meget fin sak. Hvordan er lyden nå da? Quote
RODA Posted October 22, 2005 Author Posted October 22, 2005 Hei Det er faktisk feil, men veeeldig nært Se på bildene av MC-3R i Fidelity. Hvor mange driver-rør har den? Til lyden: Den har bare snurret noen timer nå, men lyden er bra den. Frodig, kroppslig OG detaljert, kan man ønske seg mer? Måtte bare prøve mine Westinghouse 5963 NOS rør......... Wow!! Det ble bedre! Nå må jeg bare finne nye driver-rør (E83CC/12AX7) og nytt likeretter-rør. Vet du/dere nå hvilken Ming Da det er......? Et SISTE hint: Se på nest siste bilde i tråden........Hvilket tall vises litt av der...? Quote
thomand Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Oi, ja ser jeg bommet litt. Da må det vel være en slik en da: Skikkelig klar for nytt helhetsbilde nå Quote
RODA Posted October 22, 2005 Author Posted October 22, 2005 Korrekt! Ryddingen er ikke 100% i dag, så det blir ikke nye helthetsbilder ennå... Men dere får et par til av min nye preamp MING DA MC-7R Så kommer denne trådens siste bilde. Jeg er meget godt fornøyd med mitt siste hifikjøp, og gleder meg til kommende rørbytter og laange lyttestunder God natt Quote
thomand Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Var jævlig lekker da. Håper den gir deg masse musikkglede fremover. Quote
Recommended Posts