Timbre™ Posted November 23, 2005 Author Posted November 23, 2005 verkligen ett sant nöja att surfa runt på på detta vackra forum utan konflikter.. Hifilivet är för kort för konflikter... :angry: Tack själva RODA, Bravo och drkim - temautflykten fortsätter och går allt enligt planerna stannar vi kvar i den här delen av Europa lagom till jul... Quote
Timbre™ Posted November 23, 2005 Author Posted November 23, 2005 På tal om belysning, kan man se på bilden på Ann-Sofie von Otter. Klassiskt med stor mjuk ljuskälla ifrån sidan, upplättning framifrån och belyst bakgrund. Det som inte är riktigt traditionellt är att belysningen är från modellens vänstra sida. Så hade aldrig Rembrandt gjort. Oftast är ju just övergångarna mellan olikt belysta partier det viktiga och på von Otter-bilden tycker jag att kontrasterna är för stora. Det ljusa något för ljust och ansiktets högersida något för mörk. Skuggor är annars ett intessant kapitel och i sin värsta form kan de förstöra många bra bilder. Quote
Timbre™ Posted November 23, 2005 Author Posted November 23, 2005 Senaste numret (8/2005) av HIGHfidelity rasslade in genom brevinkastet och vad hittar man där om inte en lyssningsrapport om Haydn Grand... Testet har löpt under ett halvårs tid och de avlyssnade objekten är tillverkade i rosenträ. Ser ut att vara samma höga finish som det här paret i pianolack. Quote
Skoust Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Fantastiske billeder af en fantastisk højttaler. Havde dem selv en overgang og tror jeg må ha dem igen. Det er ren kunst at kigge på. /Skoust Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.