Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

som en färsk medlem men en lite äldre besökare, har jag en liten undran om vissa reportage senaste månaderna. Ibland kan man läsa samma trådar här som på HiFi Forum. Är det en ren tillfällighet eller har det börjat ske någon form av samarbete mellan forumen?

Det kan kännas lite som en repris beroende på vilket forum man läser först (vilket självklart är Euphonia)... :)

mvh, Gurkan

Posted

Jag är medlem på både Euphonia och Hififorum och har oftast sedan länge lagt ut bildreportage på bägge forumen. Det är alltså inget som har hänt dom senaset månaderna med mina bilreportage.

Jag prioriterar inte något av dom, men om Timbre som är ägare av Euphonia gör ett reportage så läggs det inte ut på Hififorum av naturliga skäl. Eller tvärtom med PAC som ägare av Hififorum.

Sedan kan trådarna ändå bli lite olika på dom bägge forumen beroende på respons och vilka frågor som kommer i tråden.

Posted

Ja, dyker det upp två identiska reportage blir det ju lätt lite tautologi över det hela.

De flesta surfar nog runt så varför inte köra det på ett av forumen... :?:

Var det skall ligga är ju helt upp till trådskaparen.

Posted

Ibland så vill man kanske ha snabba svar, typ svar inom ett par minuter, då blir det ofta Hifi-forum pga av deras storlek. Om man därimot vill ha en seriös debatt som inte slutar i personangrepp och trådlåsningar så är Euphonia-forum helt klart det givna valet :) Skillnaden är som mellan Operakällaren och McDonalds, båda fyller sitt syfte ;)

Posted
Ja, dyker det upp två identiska reportage blir det ju lätt lite tautologi över det hela.

De flesta surfar nog runt så varför inte köra det på ett av forumen... :?:

Var det skall ligga är ju helt upp till trådskaparen.

Jag brukar lägga upp mina trådar på Euphonia men när jag organiserade en Vinylafton hos Audio Concept för klubbstugan Audiogrupp Öst då var det naturligt att lägga upp bildreportaget på HiFi-Forum ;)

Mvh,

Eliot

Posted
när jag organiserade en Vinylafton hos Audio Concept för klubbstugan Audiogrupp Öst då var det naturligt att lägga upp bildreportaget på HiFi-Forum  ;)

Ja, det är ju ett logiskt val... :)