Gigas Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Har funderat lite på att föreslå en ny rubrik under Euphonia Forum Subforum. Jag vet att intresset är stort när det gäller musik och olika inspelningar, artister, dirigenter, skivbolag och annat av värde. Vi kunde samla denna information, som bör röstas fram av forumets medlemmar, till ett lättöverskådlig register. Med tiden får vi ett bra hjälpmedel för alla när det gäller att anskaffa ny musik till samlingarna. Ett typexempel är: Stravinsky - Eldfågeln, vilken ska man ha ? Eller Goldbergvariationer - vilken utgåva? Två frågor, nyss ställda på detta forum. Jag hoppas att flera längtar efter denna möjlighet, nu när det finns en sådan stor samlad expertis på Euphonia. Quote
Timbre™ Posted October 16, 2005 Posted October 16, 2005 Ja, den skulle ju kunna ligga tillsammans med information, artiklar o.s.v. Samtidigt bör man nog rent generellt vara återhållsam med antalet underavdelningar så att det inte blir splittrat eller plottrigt. Namnförslag och fler synpunkter... Quote
Gigas Posted October 16, 2005 Author Posted October 16, 2005 Där har du helt rätt! Man bör akta sig för alltför yviga svängar så att man inte tappar tråden. Dock tror jag mer på att den bör finnas under Euphonia Forum där det är betydligt mer aktivitet för att inte “glömmas bort” på annan plats. Kanske en underrubrik av “stycket” och sedan ett antal, säg 5 förslag därunder. Frågan bör nog ställas till forumets medlemmar angående själva utformningen. Quote
Recommended Posts