Jump to content

Recommended Posts

Posted

Måste bara tipsa er om denna skiva, bästa inköp på länge. Släppt i år någon gång och kanske omtalad redan här på forumet, men det måste sägas igen, köp!!!

Bara första spåret är värt hela inköpet, hela skivan håller en skön jämn stil utan att bli tråkig, de som redan är lite bekanta med Kari, hennes album brukar alltid innehålla, vad ska man säga, tokryck, bra men kanske inte så trevligt när man sitter och äter middag med sin käresta och anläggningen/volymen får spel.

Som sagt här har ni en skiva med lättsamt sätt att komma närmre själen, och det gör den..på djupet.

Kari Bremnes "over en by" FXCD 293

Skivbolag: Kirkelig Kulturverksted

Posted

Sitt ensam med det första spåret..den kryper verkligen innaför..

Karis övriga gillar jag med men kan tycka hon tar mig över till fel sinnes sämning,precis som Nick Cave kan göra, men bra är det iaf :)

Posted

Jag har nu inte hört den här senaste med Bemnes men jag har tre andra med henne och dom är väldigt bra på alla sätt. Jag förmodar att den senste inte är sämre så jag ska ta och skaffa den.

Posted

Trevligt att se att se att fler har fastnat!

Jag har varit påväg att lägga in en recessension ett tag, men inte kunnat sluta lyssna.

Kari är ju en personlig favorit och har varit det ett tag. Denna skivan är en stark komback och jag tycker det är härligt med musik som är svårkategoriserat.

För dem som är inlyssnade på Kari så är denna produktion lite mer soul och jazz och lite mindre folk än vanligt samanfattningsvis. Norsk/nordic soul kanske man skall lägga till.

Som vanligt finns det några riktigt tunga spår varav det första som Juha nämner är ett, men denna skiva tycker jag mer än vanligt från Kari bara innehåller bra spår som klarar sig på egen hand. Egenskrivet material, med lite hjälp från familjen på ett par ställen är ett plus i min värld. Nyskapande!

Karis röst har heller aldrig varit såhär bra. Spröd pondus!

Produktionen från Kirkelig kulturverkstad är som vanligt bra vad gäller inspelning mm.

Däremot är själva produktionen mer proffesionell än vanligt. Mer modernt sound och lite mer arbetat. På gott och ont kanske, men det låter mycket bra och smeksamma detaljer i ljudbilden poppar upp fortfarande.

köp!