gcs Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Lite sent men ändå. P2 direktsänder just nu en konsert från Berwaldhallen med Lang Lang. Quote
plundin™ Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Är visserligen ingen Lang Langfan, men missade den för jag var på Göteborgs konserthus och hörde Neeme Järvi dirgiera Sibelius (en saga) Nielsen (Symfoni nr 6) och Stenhammar (Symfoni nr 2) Strålande!!! Var Lang Lang Konserten bra? Ser att den går i repris först den 27:de.. Kl 12:05 -- Får lyssna då... /ptr Quote
gcs Posted October 14, 2005 Author Posted October 14, 2005 Jo den var väldigt bra och jag borde ha varit där själv men jag glömde faktiskt bort att köpa biljetter. En saga.... den är vacker och Stenhammars 2:a är också fin men Nilsson´s 6:a kommer jag inte ihåg. Jag har säkert hört den om jag nu inte har den på skiva. Quote
plundin™ Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Prova Herbert Blomstedt på Decca (Volym 2) San Francisco SO (Eller EMI och Volym 2men Det Kongelige Kapel, ie Danska Radio Orkestern).. Eller Varför inte varför inte Thomas Jensen (DRSO) eller Tor Mann (KPO, Stockholm) i fina gamla inspelninga från var sin box på Danacord.. (Länkar till kompletta boxar) Nielsens sexa är inget lätt verka att ta sig igenom, den är både ultramodern (än idag) och tillbakablickande.. /ptr Quote
Recommended Posts