Jump to content

Recommended Posts

Posted

:) Tjenare alla

Jag har blivit erbjuden att byta mina audio physics avanti mot en krell kps 25sc.

Rent affärsmässigt tror jag att jag tjänar på det, nypriset ligger runt 300 och nypriset avanti ligger på 110. En beggagnad krell säljes på highend broker i holland för 9750 euros och avantisarna liggger beggagnade på 60.

Å andra sidan sjunker värdet på den digitala delen mycket snabbare än den på högtalare.

Någon som har hört den?

Jag letar ju ändå efter andra högtalare.

Vad hade ni gjort om ni var jag?

Information om den: http://www.krellonline.com/pdf/KPS25sc.pdf

kps.jpg

Posted

Otroligt läcker spelare, har kanske fel men jag tror du behåller värdet bättre med Avantisarna. Digital spelare når lägre 2 Hands priser än högtalare.

Har hört den men med eletronik/rum jag inte var van vid, vågar inte komma med lyssnings intryck. Vet att en skribent i Norska Fidelity (tror den heter så) använder sådan som referens, om det nu skulle vara något att komma med iaf.

Posted

Riktigt svår fråga, jag tror på Avantin och att du inte ska ge upp dem utan att ha testat en bättre källa (dac/försteg) de är dom helt klart värda. Men att komma över en sån produkt som denna Krell känns ju lite som "one´s in a life time". Svårt men jag skulle nog ha kvar Avanti. Hur blev det med dcs?

MVH

Posted

Vill bara tillägga att om du ändå ska byta högtalarna så ÄR det ju faktiskt ett större värde i cdspelaren, däremot så kanske andrahandsvärdet sjunker snabbare på den än på högtalarna men just nu är det ju en bra bit högre

Posted

Såg ingen ålder på Krellen. Tror sista versionen med 24/96 DAC kom februari-mars 2000 om jag kommer ihåg rätt. Du får ju ett förstklassigt försteg i den förutom digitaldelen. Jag hade nog bytt om Krellen var fräsch och högtalarna ändå skulle iväg. :)