Jump to content

Recommended Posts

Posted
varför hamnade min fråga på första sidan?  :)

Den är så tung... :) Skämt åsido, jag har lyssnat på Kharma Exquisite Reference 1B, Ceramique 3.1 och Wilson Watt/Puppy i olika versioner men även Maxx. Hörde Avalon Eidolon på Arkenmässan för några år sedan och jag skulle kunna leva ett helt hifiliv med samtliga ovanstående. Du kanske främst bör kika på vad som kan passa bäst till din elektronik och ditt rum... :?: Ceramique 3.1 och Watt/Puppy har jag hört fungera väldigt bra i mindre utrymmen.

Posted

tjena timbre

jag har ganska litet rum, men å andra sidan så är planerna så småning om att flytta. jag satt o läste reportaget om björns akustikrumsbygge för en stund sen och sa till tjejen att jag har bestämt mig att jag flyttar inte om jag inte får ett eget rum jag kan bygga om :D

Jag har en classe ca 401 som slutsteg och om allt går som jag vill så har jag en dcs dac om några veckor.

Jag har vant mig vid thilarnas upplösning och sättet man hör luften emellan ljuden och nu efter jag fick avantisarna så har jag förälskat mig i deras soundstage och behagliga ljud.

högtalare som har bägge deras egenskaper skulle jag ge allt för.

Posted

Om man ändå får äran att vara med på första sidan så måste det ju finnas en fin bild med. Hoppas man får göra så, bilden är ju inte min egen. :)

Posted
Om man ändå får äran att vara med på första sidan så måste det ju finnas en fin bild med. Hoppas man får göra så, bilden är ju inte min egen. :)

c88, man får länka till en bild men inte ladda upp den i egen mapp utan tillstånd.

Kan du kolla upp detta (tillståndet alltså)... :?:

Posted

Jag tycker inte att Du skall glömma bort Acapella om Du vill ha en högtalare med hög upplösning. Amerikas kanske tyngsta HiFi-affär Audio Federation har Acapella som referens och när jag var nere i Tyskland kunde jag lyssna på deras minsta hornhögtalare LaCampanelle och i samma affär kunde jag även lyssna på Avanti. Nu kostar LaCampanella dubbelt så mycket som Avanti men det var en upplevelse att höra dom och i jämförelse med Avanti hade de mycket högre upplösning och var fantastiskt homogena. Det är sällan jag hört så bra ljud i en affär :mm:

Förra året lyssnade jag på Avalon Eidolon Diamond drivna med Pass Labs referenselektronik och det är definitivt mycket bra högtalare och det är också Wilson Watt Puppy (som jag lyssnat på några gånger i olika inkarnationer) och Kharma, där jag tyvärr aldrig hört de senare men går på vad jag läst ;)

De är alla bra högtalare och jag håller med Timbre att Du nog bör lyssna Dig fram och se vad som passar Din elektronik och smak ;)

- Det bästa är ju om Du kan fixa så att Du blir hembjuden till någon som har de högtalare som Du är intresserad av...

Mvh,

Eliot

PS. Länk till min sista HiFi-resa

Posted

:blush hade ingen aning om att man inte fick använd bilder så, det var nämligen en bild som jag sparat i min dator. Jag ska försöka hitta det reportaget och skicka ett mail och fråga om jag får använda bilden här.

Ett reportage jag missat det måste jag läsa.

Posted

:) Jag pratade med pac, och det var inget probelem att låna bilden.

Märkte inte att de hade kommit upp en wilson bild :mm: superläckra.

Posted
Jag har en classe ca 401 som slutsteg och om allt går som jag vill så har jag en dcs dac om några veckor.

Har för mig att Neil Patel på Avalon Acoustics och Mike Viglas från Classé är gamla polare... :) Förr kunde man se mässbilder där Avalon demokördes med Classéförstärkeri, idag är det väl otänkbart...:D Eidolon med sina 87 dB verkningsgrad skulle säkert trivas med ett par monobryggade CA-401... ;)