Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu när uppgraderingen äntligen har hittat hem, så måste man ju ha lite omdömen om den också, så vad passar bättre än att ringa den lokala klubbstugan? Givetvis så är dessa fikasugna hifitokar inte sena att svara. Vad de inte visste var att ett 7h pass låg framför dem :D

För att orka med ett sådant långt lyssningspass, så måste ju även vissa abstinensbehov förebyggas (kaffesuget) Och när HifiNorr laddar upp, så kan det se ut så här:

Fika.jpg

Från vänster: jag själv, Swen, Andreas och rEVOLVEr. (Euphonic saknas då han står bakom kameran)

Edit: stavning

Posted

Efter att magen hade fyllts med kaffe och brownies, så förflyttade vi oss till platsen för brottet. nämligen "vardagsrummet" i min lilla etta. Tyvärr så såg jag inte om det var några utav besökarna som hade behövt haklapp när de såg uppgraderingen, men klart är dock att de tittade lite extra och någon fick något väldigt drömmande i blicken.

Orsaken till de ev haklapparna och den drömmande blicken får ni se en liten del av här

Uppgradering1a.jpg

Forts följer......

Posted

Om vi tittar lite på baksidan av denna skapelser så sitter där ett par fina högtalarkontakter som tar både bananer och gafflar. (om de tar skalad kabel har jag inte kollat) tyvärr så finns det inga balanserade uttag på denna apparat.

Signal kabeln som sitter i är VDH: the bay C5 och högtalar kalbaget är the royal jade från samma tillverkare.

Uppgradering2.jpg

Posted

Här kommer en bild till på baksidan av denna apparat.

Uppgradering5.jpg

Enligt infon så väger denna "best" 19kg varav den gigantiska gigantiska ringkärnetrafon står för ungefär hälften

Effekten uppges till 2*150W RMS i 8Ohm

Om man tittar riktigt noga på en av bilderna så ser man dessutom att det glöder lite vackert. :mm:

Edit: lade till kg

Posted

Visst är det en Vincent. :)

Uppgradering3.jpg

Detta är vincents minsta 2 kanals slutsteg, som dessutom är rör baserat. (2st 6N16 rör)

Tyvärr så vet jag inte så mycket om dessa rör, förutom att de förmodligen är Ryska.

Posted

Nu var det ju inte bara mitt slutsteg de kom för, utan för ett litet minitest.

Förmodligen så är det Euphonia premiär på en av kombatanterna.

Test1.jpg

någon som kan tänka sig på en gissning vad detta kan vara?

Posted

Mycket compact högtalare! ;)

Labbe, inte kom vi för att testa högtalare! Vi kom ju för att hälsa på dig och lyssna på din anläggning, sen att det hängde med ett par högtalare för mini-test var snarare en bonus där betydelsen av ett högtalarbyte i just din anläggning kunde uppenbara sig :cool: