Björn-Ola Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Lars Andersson från Clou Cable /Balance har i dag somnat in efter att i lördags drabbats av en hjärnblödning. För mig kommer det här som en chock. Lasse har för mig blivit en vän och inspiratör som utvecklat mitt hifi-intresse. Balance har ju för oss hifi-intresserade blivit en oas i Jönköping, och vi är väl många som snyltat på hans godis och goda smörgåstårtor på dom trevliga hifikvällar han ordnat i sin butik. Han kommer att lämna ett stort hål efter sig här i Jönköping och jag hoppas Ingemar har ork att driva butiken vidare. Mina tankar går nu till Lasses familj i deras svåra stund. Jag vill bidra med pengar till blommor eller en krans. Jag tycker jag är skyldig Lasse detta efter all den generositet han visat mig. Jag lägger en lista på bänken i Balance så att ni som också vill bidra kan anteckna era namn där och lämna ett bidrag till Ingemar i butiken . Quote
Timbre™ Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Det kom ett besked igår om Lasses svåra tillstånd och detta är det andra djupt tragiska beskedet sedan detta forum startade. Först Olle och nu Lasse. Låt våra tankar gå till Ingela och Patrik. Quote
K-man Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 ...det finns liksom inget att säga... Även mina tankar går till Lasses närhet. \\K-man Quote
Timbre™ Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Vi är ju ganska många som har haft mycket kontakt med Lasse. Det här känns svårt. Quote
sker Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Alltid blivit lika trevligt bemöt i denna butik, mycket tråkig nyhet Quote
Mattias Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Sannerligen en sorglig nyhet Sånthär är inte lätt, en tanke går till familjen.... /Mattias Quote
Bravo Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Sorgligt. kondolerar. De få entusiasterna inom välljudssektorn är för få för att vi egentligen skall ha råd med dessa förluster. Quote
datar Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Mycket tråkiga nyheter. Mina tankar går också till familjen. Quote
juha Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Verkligen tråkigt att höra, mina tankar går till familjen. Quote
perra_e Posted October 11, 2005 Posted October 11, 2005 Det har varit ett stort nöje att få lära känna och att ha Lasse som nära vän, så det är med stor sorg och saknad som han lämnar oss. Mina tankar finns också hos familjen, men även hos Ingemar som har varit Lasses följeslagare i affären det senaste året. Quote
datar Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Hur går det med kabeltillverkingen efter detta? Quote
sladd Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Tråkiga nyheter som kom igår på mail, som en blixt från klar himmel. Vi hoppas att det var likadant för Lasse själv, att livet bara tog slut plötsligt. En hifi-entusiast i ordets rätta mening, en bra kollega och en pålitlig affärspartner. Våra tankar går till familjen. Ingemar och Ove Quote
Björn-Ola Posted October 13, 2005 Author Posted October 13, 2005 Jag vill bidra med pengar till blommor eller en krans. Jag tycker jag är skyldig Lasse detta efter all den generositet han visat mig. Jag lägger en lista på bänken i Balance så att ni som också vill bidra kan anteckna era namn där och lämna ett bidrag till Ingemar. Quote
Timbre™ Posted October 13, 2005 Posted October 13, 2005 Skulle du vilja fråga Ingemar om det finns något konto där man kan sätta i pengar till blomsterkrans... Om han orkar med detta just nu. Lasse har öppnat både sin butik och sitt hem för detta forum och vi skall vara med. Quote
Neodynium Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Lasse var en fantastiskt snäll person.. Han kommer att saknas! Mina tankar går till hans familj i denna svåra stund. Hoppas butiken lever vidare!! Mvh, Patrick J, Neo Quote
Ranefjord Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Clou har haft stor betydelse för hur jag ser på HiFi och kablar. Det var faktiskt med just Clou som jag för första gången uppmärksammade att det är skillnad på kabel och kabel. Det var i slutet av 90-talet och jag misstänker att det var just då Clou var som störst? Just betydelsen av nätstörkablar var väl Clou tidiga med? Min första "dyr-kabel" var från Clou! :cool: 610triol royale! Biwire varianten! Jag provade faktiskt Clou's enklare nätstörkablar igen för ett par veckor sedan. De gör inte bort sig. De är tysta och de fokuserar på helheten. En kompis till mig köpte dem och han är mycket nöjd. En annan kompis tyckte att jag själv borde behållit Cloukablarna. Quote
Recommended Posts