Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag heter Stefan Hällbom och jag har ett litet företag där jag hjälper folk att hitta

musik som är svår att hitta någonstans.

Jag har läst i forumet att en del tycker att det är dumt att behöva handla musik

själv från utlandet.

Jag är kund hos den största grossisten i Norden och i deras databas så finns det mycket jazzmusik och även andra musikformer.

Om ni skickar ett meddelande till mig om vilken artist ni söker efter, eller någon speciell titel med en artist så ska jag söka efter det i databasen och ta fram ett pris till er som ni kan ta del av utan krav på att köpa.

Jag är till för att hjälpa er.

Mvh Stefan

Posted
Gäller denna service även USA- och Japanimporter... :?:

Hej Timbre

Ja det gäller framförallt USA, Englands och svenska utgåvor men på en del artister så finns det även Japanska och Austrailenska utgåvor.

Om vi tar Van Morrisson så finns det totalt 162 skivor med honom fördelade på 67 titlar, framförallt CD-skivor men även några LP och vinylsinglar och CD-singlar och DVD på utgåvor från sverige, england och usa.

Mvh stefan

Posted

Spännande, daggmasken, det här är ju precis vad man behöver! Som man får slita för att hitta sina skivor.

Är det OK att prova med ett par titlar, utan att det kostar menar jag? Smaka på, typ.

Agnelle Bundervoet, piano. En skiva vilken som helst. Min butik har aldrig haft nån. Sen, för att ta "andra musikformer" bokstavligt, så söker jag CD:n med Tjajkovskijs pianotrio (a-moll, opus 50): Julian Olevsky och Estela Kersenbaum spelar, cellisten vet jag inte. Kommer inte ihåg skivmärket tyvärr.

Tack på förhand.

Posted

Julian Olevskys inspelningar är svåra att få tag på, inte minst in sverige (Hans inspelning av Mozarts violinsonater på Doremi är en stor upptäkt för mej, tror att vi haft den skivan uppe här förr. Doremi har ingen distribution i sverige vad jag vet..)

Orlevskytrions inspelningar är än mer "underground" -- Tchaikovskytrion är utgiven av Amatius Classics (Vilket är sonens(?) Pual Orlevsky's egen label) enda stället jag hittat som för detta bolag är Shar music dot com.

Agnelle Bundervoët är tyvärr obekant för mej, men en nätsökning vänder upp följande återutgining : Ravel and Debussy

Tyvärr ger ingen av dom franska skivhandlanrna någon träff heller (inte ens på begagnatmarkanaden), vet du om det finns något mer utgivet..

/ptr