Jump to content

Vilket ARC slutsteg till Sigma från 160Hrz

Leon

Recommended Posts

Hej hej! Vilket Arc slutsteg anses vara klassiskt det bästa?

har ett par Infinity Sigma som drivs av ett krell ksa 200 men kan inte spela tillräckligt högt förmin smak. biampade med mitt dynamic precision men då började dynamicen klippa redan klockan 10 på volymknoppen. Sigma delar

vid 160hz så lite tungdrivna är dom allt. Har förståt att Infinity använde ARC

vid konstruktionen av Sigma så ett ellervettvpar monoblock kanske skulle få

det att släppa.Tar tacksamt emot all hjälp och tips jag kan få,gärna länkar.

audio reaserch ls 15

krell ksa200

parasound dack 1600,drive2000

Infinity sigma

kimber silverstrike/signalkabel

MIT/högtalarkabel

MVH/Leon

Jag tror inte Bi-amp är svaret för dina bekymmer utan du behöver fler Watt in.

Dina Sigma har en känslighet på 87 db , vilket man kan räkna som lite under normalt. Men sedan så ligger dom konstant på 4 ohm så med ett rejält slutsteg så har du dubbla effekten in. Dom tål också en massa effekt in , 500 W

Om dom nu använde ARC vid utvecklingen så tror jag inte att dom spelade på dom nivåer som du kanske vill ha.

Så fler Watt in tror jag är det som passar dig bäst , jag har själv Bi-ampat mycket förr och man kan inte spela högre utan musik släpper på ett mer själklart sätt vid Bi-amp.

Ha det bäst

J

Det är basen (12 tummarn) som spökar, är allmänt känt att Sigma behöver tonvis med effekt till baselementet för att bli nöjd (irs Omega är inte lika trög i basen vilket de fick plus för).

Har sett folk på internet som först varit missnöjda med sigma (basen) och vill byta till omega men sedan blivit nöjda när de kopplat in ett Krellsteg på 1200W@4ohm till basarna.

Epsilon hamnade i klass A restricted bass när Stereophile testade de, de tyckte att man inte ska behöva 4000W till basen för att det ska börja bli bra :o

Nä, köp det värsta steget som du kan hitta o koppla in det på basarna :D

(eller byt till Omega :D )