Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag tycker det är intressant detta med att det gärna kommer lite syrliga kommentarer om sådana här anläggningar. Antingen så har de valt fel material i golvet, taket eller väggar eller vad det nu kan vara. Eller också ar det inte bra grejer eller någon annan orsak. Så går det fram och tillbaka. Själv är jag bara avis. Tycker även att deras hem är tjusigt och tycker det är underbart att kunna spela musik där man oftast är, dvs i vardagsrummet ut mot köket.

Jag hade gärna haft dessa grejer (vilket jag faktiskt tror att de allra flesta här hade haft) trots att jag inte gillar Transparent ^_^ . Jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet ha ha.

Posted

Jag håller helt med bfjohansson - även när det gäller transparent ;):D

- Skulle mycket gärna vilja lyssna på anläggningen. Jag undrar naturligtvis också var skivorna finns till Rockport - de kanske hämtas av en butler :clown:

Det finns ett antal anläggningar att gotta sig åt på Audiogon,

bl.a.

Mike Lavigne

Albert Porter

Audiofederation

Apogee med Jadis 500

och Doctor's Rx-Wilson X-2,Lamm,ARC,Meitner

...förrutom naturligtvis enklare anläggningar i miljonklassen ;)

//Eliot

Posted

Apropå familj. En av våra söner lekte discjokey och skratchade skivor med min MC pickup. Hans pappa var inte så glad när han upptäckte det hela.

Posted

Håller helt och hållet med bfjohansson, vem skulle inte vilja ha detta system, känns lite som "surt sa räven" när alla kommentarer om att nåt borde ha gjorts si eller så eller att stilen är fel bla bla. En annan uppfattning som man hör ofta är att folk med ett sådant system bara har massa pengar som de inte vet vad de ska göra av. En person med ett system för 10kkr kan väl vara lika ointresserad som en med ett system för 1000kkr eller tvärt om. Lite tråkigt att det alltid blir negativa inlägg när såna här trådar kommer upp. Själv tycker jag att det alltid är lika kul att se system utan några gränser.

MVH

Posted

OT

Tack Johan!

Ska försöka bättra mig i framtiden och försöka vara mer flexibel/dipolmatisk. Håller vi oss till sakfrågorna ska du se att det går fint :)

Posted
Sedan förstår jag inte hur man kan ha ett rum hemma där barnen inte kan/vill komma in i - åtminstone inte utan lås. Jag har stereon i vardagsrummet och min dotter brukade älska att dra i mina valhalla- och valkyrjakablar - men det är bara grejer...

Har lärt dem från dag 1, det var enklare med vår första son för då bodde vi i lägenhet och anläggningen stod i vardagsrummet väl tillgänglig så han blev tillsagd relativt ofta, redan innan han rört något.

Andra sonen var det lite mer problem med eftersom anläggningen står som nu i dedikerat rum och de små är inte där inne dagligen så han hade mindre respekt från "scratch" än äldsta sonen.

Ingalunda kabelryckande (oj vad pappa skulle bli ilsk) utan det var knapparna och volymkontrollen som var intressanta då. Nu är yngsta 2 1/2 och även han respekterar sedan något år tillbaka PAPPAS leksaker :)

Man vinner på att vara lite hård i början, sedan behöver man aldrig säga till eller riskera att det händer något.

Posted
Ingalunda kabelryckande (oj vad pappa skulle bli ilsk) utan det var knapparna och volymkontrollen som var intressanta då. Nu är yngsta 2 1/2 och även han respekterar sedan något år tillbaka PAPPAS leksaker :)

Som tur är tål faktiskt just Nordosts kablar MYCKET hårdhänt behandling, jag var mest orolig över att högtalarna skulle välta över henne. Fast visst blev jag ilsk oxå - vilket ju gjorde ännu det roligare...

Annars tycker jag det allvarligaste "problemet" med barn är att de tar stora medel i anspråk som ju kunde spenderas på annat, läs Lamm ;) (Man kan allt vara tuff på sidor som ens fru inte läser...)

Posted

Hehe ^_^ Men ta inget för givet, du såg förmodligen hur det gick för den stackars norrmannen eller var det dansken som planerade nya inköp på ett hifirealterat forum som blev ertappad av sin bättre hälft :D

Posted
Men ta inget för givet, du såg förmodligen hur det gick för den stackars norrmannen eller var det dansken som planerade nya inköp på ett hifirealterat forum som blev ertappad av sin bättre hälft

Appropå nordost och "ertappad", vill inte någon här gör ett erkännande *ASG och LOL* på samma gång :D:D